Jeste li ikada putovali vlakom kako biste posjetili nekoliko europskih odredišta u jednoj interrailing avanturi i poželjeli da postoji jednostavniji način prelaska granica? ...piše N1.
Složenost putovanja vlakom preko europskih granica uskoro bi se mogla olakšati planovima za jedinstvenu kartu, idejom iza koje stoji novi povjerenik EU-a za promet, Apostolos Tzitzikostas.
Više odredišta – jedna karta
Problem s trenutnim sustavom nije samo neugodnost rezervacije. Ako ste posvećeni održivijim opcijama putovanja ili jednostavno uživate u ležernijem iskustvu koje nudi putovanje vlakom, tada ćete platiti mnogo više novca nego da se odlučite za let između odredišta jeftinom zrakoplovnom linijom, prenosi Euronews.
Dobra vijest je da bi se to moglo promijeniti u sljedeće dvije godine, s pokretanjem jedinstvenog europskog sustava rezervacija karata za vlak.
To znači da možete putovati na više odredišta sa samo jednom kartom s jasno iscrtanim cijelim rasporedom putovanja.
Ali ako ste ograničeni proračunom ili imate vremensko ograničenje na svom putovanju, a ne možete si priuštiti propuštanje veza ili plaćanje novih karata iz vlastitog džepa, tada će vam se novi sustav pojedinačne karte svakako svidjeti.
Kako će funkcionirati novi jedinstveni sustav?
Trenutačno se većina putnika oslanja na stručnjake kao što je Mark Smith, mozak iza stranice Seat61.com, jedne od najranijih web stranica koja nudi savjete i rješenja za frustracije koje sa sobom nose putovanja vlakom na duže relacije ili na više destinacija.
Iako je još rano, već postoji nekoliko platformi koje bi mogle inspirirati ovaj novi sustav rezervacija.
Na primjer, Rail Europe i Omio već nude putovanja vlakom preko međunarodnih granica, no još uvijek prodaju svaki dio putovanja na zasebnim kartama.
Ovaj novi prijedlog jedinstvene karte samo je jedan od nekoliko koje je dao novi povjerenik EU-a za promet, Apostolos Tzitzikostas, eurozastupnik usredotočen na promicanje održivog prometa i po okoliš manje štetnog, način a putovanja.
“Nevjerojatno je da ovo nemamo 2024.”, kaže Tzitzikostas, koji dodaje da bi to rezervaciju vlakova učinilo jednako jednostavnom kao i rezervaciju leta.
Večer u Bruxellesu, buđenje u Veneciji
Tzitzikostas je također predložio ambiciozne planove za europsku željezničku mrežu velikih brzina koja će bolje povezati europske metropole, uključujući korištenje noćnih vlakova.
Njegov je cilj da spajanjem zelenih i digitalnih inovacija putovanje Europom “ostane sigurno, dostupno i pristupačno”.
Dodaju se uzbudljivije rute, uključujući onu koja vam omogućuje da večerate u Bruxellesu i probudite se u Veneciji dovoljno rano da stignete na užurbani jutarnji ‘Mercati di Rialto’ (pijaca Rialto).
Zajednica europskih željezničkih i infrastrukturnih kompanija (CER), koja predstavlja više od 70 željezničkih kompanija i nacionalnih udruga diljem Europe, bila je jedna od prvih pobornika predložene sheme. Kaže: “Ovo priznanje da je digitalizacija ključna za modernizaciju transportnog sustava je od vitalnog značaja.”
Novi paneuropski sustav rezervacija vlakova trebao bi biti pokrenut u nekom trenutku 2025. godine.
Izvor: N1
Foto: Pixabay