Početkom prosinca s radom će započeti novi saziv Europske komisije, a trenutačno se u Europskom parlamentu provode saslušanja kandidata za buduće povjerenike. Grčki predstavnik Apostolos Tzitzikostas trebao bi uskoro zasjesti u fotelju europskog povjerenika za održivi transport, pa je sasvim očekivano da su ga zastupnici ispitivali o njegovim stavovima vezanima uz prelazak Europske unije na čišće oblike prijevoza te pogotovo zabrane prodaje električnih automobila, najavljene za 2035. godinu, piše Autonet.
Deklarativna podrška bez čvrstog plana
Tzitzikostas je u svojim odgovorima odlučno podržao aktualni plan EU za zabranu registriranja novih benzinaca i dizelaša, koja će stupiti na snagu za nešto više od desetljeća, pa je u skladu s time i najavio da pod njegovim vodstvom neće doći do odgode tog plana. Isto tako, rekao je da neće popustiti niti kad je riječ o ciljevima smanjenja emisija, koji stupaju na snagu već sljedeće godine, a zahvatit će proizvođače automobila koji se ne prilagode tome. Unatoč krizi u europskoj autoindustriji, koja zapošljava 14 milijuna ljudi i pod velikom je prijetnjom kineske konkurencije, Tzitzikostas kaže da će ciljevi smanjenja emisija u tom sektoru ostati na snazi.
"Moramo učiniti sve što je u našoj moći da pomognemo automobilskom sektoru da preživi", izjavio je vjerojatni budući povjerenik Komisije, uz napomenu da će početkom svojeg mandata donijeti sveobuhvatni plan spasa autoindustrije. "Nema razloga za zabrinutost", izjavio je, ipak ne otkrivši detalje svojeg plana, prenosi Politico.
Aktivisti iz ekološke organizacije Transport & Environment pozdravili su stavove grčkog političara, njegovu predanost električnoj mobilnosti i čistim gorivima u području avijacije i brodarstva. Ipak, kritiziraju ga zbog nedostatka konkretnih planova.
Izvor: Autonet
Foto: pexels