Povijesno gledano, proizvođači baterija često su bili zaštićeni poslovnim tajnama, piše Revija HAK.
Starfield Hanam, trgovački kompleks smješten u pokrajini Gyeonggi istočno od Seula dom je prvog Teslinog izložbenog prostora u Južnoj Koreji, koji je svoja vrata otvorio 2017. godine. Djelatnici u salonu u posljednje vrijeme uočavaju novu vrstu interesa. Ne samo za vozila nego i za baterije koje ih napajaju. Nedavni požari električnih vozila u Koreji izazvali su zabrinutost javnosti zbog (ne)pouzdanosti baterija. Jedan zaposlenik Tesle u izložbenom salonu Starfield Hanam rekao je:
– U posljednje vrijeme vidjeli smo porast pitanja o proizvođačima baterija. Neki kupci izrazili su zabrinutost za sigurnost CATL-ovih baterija kineske proizvodnje u Teslinom modelu Y – piše Korea Herald.
Interes za baterije za električna vozila porastao je nakon što se električni automobil Mercedes-Benz zapalio u Incheonu (Južna Koreja), otkrivši da koristi baterije manje poznate kineske tvrtke Farasis Energy. Otkriće je potaknulo potrošače, koji su prije možda previdjeli važnost podrijetla baterija, da preispitaju svoje prioritete kupnje. Veliko je pitanje hoće li sada marka baterije električnog vozila postati jednako značajan čimbenik kao i sama marka automobila.
Nakon niza požara električnih vozila, korejski proizvođači automobila počeli su otkrivati informacije o baterijama, a vlada to planira učiniti obveznim. EU će zahtijevati otkrivanje do 2026. godine, a američke savezne države poput Kalifornije uvode sustave označavanja kako bi otkrile podrijetlo baterija.
Povijesno gledano, proizvođači baterija često su bili zaštićeni poslovnim tajnama. No s baterijama koje čine 30 do 40 posto troškova električnog vozila, transparentnost postaje nužnost, pojačavajući konkurenciju ne samo među proizvođačima automobila, već i među samim proizvođačima baterija.
Izvor: Revija HAK
Foto: Pixabay