PROJEKT BACAR
Predstavnici kaštelanskog klastera kreativnih industrija u osnivanju, u sklopu projekta BACAR, prisustvovali su od nedjelje do četvrtka nizu predavanja u Beogradu i Novom Sadu na kojima su svoja iskustva u dosadašnjem radu predstavila različita uspješna klasterska udruženja sa područja Srbije i Vojvodine.
Projekt BACAR inače je projekt iz Interreg IPA programa prekogranične suradnje Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Crne Gore. Vodeći partner projekta je Općina Kotor, a partneri su Privredna komora Crne Gore, Javna ustanova RERA za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije, Ministarstvo gospodarstva Hercegovačko-Neretvanske županije i Područna privredna komora Trebinje.
Glavni cilj projekta BACAR je jačanje institucionalne infrastrukture i usluga malim i srednjim poduzećima s ciljem jačanja konkurentnosti kroz razvoj klastera i to u područjima kreativne industrije, turizma i lokalne hrane.
Podizanje poslovnog znanja, motivacije za klasterizacijom, prekogranična suradnja, jačanje poslovnih kapaciteta u suradnji s potpornim institucijama i unaprjeđenje inovacija i transfera novih tehnologija te ulazak na nova tržišta i internacionalizacija klastera kroz zajedničku promociju, neki su od značajki ovog ambicioznog projekta.
Glavna tema svih predavanja bila je `klasterizacija` kao veliki potencijal za razvoj i doprinos ne samo u kulturi već i u gospodarstvu i turizmu. Cilj predavanja bio je upoznati sudionike sa opipljivim prednostima klasterizacije kao načina organiziranja i otvaranja novih vidika u zajedničkom nastupu ka unapređenju kulturnih kreativnih industrija na našem području.
Ovom prilikom predstavili su se Klaster modne i tekstilne industrije Srbije FACTS, Klaster filmske industrije, ICT klaster Novi Sad, Razvojna agencija Srbije, a posjećen je i ICT Hub u Beogradu.
Sudionici su imali priliku saznati primjere osnivanja i razvoja klastera, načine financiranja, zajedničke ciljeve, prednosti klastera u odnosu na pojedinačne nastupe na tržištu, konkretne prednosti i uspjehe u radu, te ono najvažnije - da se lokalni proizvod, sve što je lokalno konkurentno, može međusobno povezivati, ugraditi u turizam i povezati kreativnom industrijom i onda na razini destinacije tvoriti jedan ukupan zajednički proizvod.
Foto: PGK