NA ČEKANJU SLUŽBENO OTVARANJE VAŽNE PROMETNICE?
Zatvaranjem Krešimirove ulice u Kambelovcu, još u travnju prošle godine počeli su radovi na rekonstrukciji željezničkog mosta. Iako je prvotno rečeno kako će biti zatvorena na pola godine i nije se dalo naslutiti kako će radovi trajati i više od godinu dana, pa je na tako dug period zatvorena jedina prometnica koja spaja Tuđmanovu cestu s magistralom, odnosno Cestom Ivana Pavla II. Ono, što još više šokira je činjenica da je za radove na rekonstrukciji u dužini od 30 metara potrebno godinu i pol dana?
Upravo takav ugovor je potpisan između naručitelja projekta, u ovom slučaju Hrvatskih željeznica i izvođača tvrtke Cenoza i službeni rok za završetak projekta je kraj prosinca 2025. Što su nam i potvrdili nakon nekoliko upita poslanih na temu završetka rekonstrukcije željezničkog mosta.
- Nama je službeni ugovorni rok za završetak projekta 31.12.2025. godine. Bez obzira, mi se prije svega zbog naših operativnih potreba, ali svakako i potreba građana Kaštela trudimo projekt što prije završiti, puno prije ugovornog roka. Ukoliko ne bude nepredviđenih okolnosti, sve bi trebalo biti završeno i asfaltirano tijekom mjeseca lipnja – navodi iz Cenoze Vedran Devčić odgovarajući na naš upit će biti pušten promet Krešimirovom ulicom, jer je prvotni odgovor bio, od 12. svibnja.
No, prometnica još uvijek nije službeno otvorena.
- U pravu ste, naša formulacija: „Od 12.05.2025. godine će biti slobodan prolaz za vozila ispod mosta.“ ne znači da je cesta službeno otvorena za promet. Projekt još traje i cesta je službeno zatvorena za promet. Činjenica je da su i do sada neki građani micali prepreke, ignorirali upozorenja i znakove i koristili cestu, na vlastitu odgovornost – navodi Devčić.
Upit smo poslali i Gradu, obzirom da smo u posljednje vrijeme dobili nekoliko osvrta građana koji su negodovali zbog zatvorene Krešimirove ulice. Naveli su kako se ciljano nije radilo prije izbora te da su bile uklonjene prepreke i tako su mogli prolaziti automobilima ispod željezničkog mosta na svoju odgovornost. Što su i činili.
Je li Grad mogao utjecati na raniji završetak radova rekonstrukcije te jesu li kontaktirali izvođača, odnosno investitora bio je upit upućen nadležnima. Evo, što kažu.
- Projekt rekonstrukcije željezničkog mosta i pripadajuće infrastrukture u nadležnosti je Hrvatskih željeznica, koje su nositelj i investitor radova. Grad Kaštela je u okviru svojih ovlasti i do sada tražio da se dinamika radova maksimalno ubrza, iako na nju ne može izravno utjecati. Prema zadnjim informacijama dobivenim od izvođača, radovi bi trebali biti gotovi do kraja lipnja, iako je ugovorni rok za dovršetak radova 31. prosinca 2025. godine.
A mi se pitamo, tko odobrava takve ugovore u kojima je za 30 metara rekonstrukcije željezničkog mosta potrebno 18 mjeseci? Koji je „meštar“ skrojio ugovor ovog projekta zbog kojeg su zatvoriti vrlo važnu prometnicu na godinu i pol dana. Da se sklapaju ugovori s rokovima koje nitko ne razumije postala je pre česta uvriježena praksa, a razlozi kojima se nastoje opravdati su besmisleni i očigledno samo njima jasni.
Foto: Ivana Topić (arhiva PGK)