Hrvatske ceste raspisale su projektni natječaj za tehničko-oblikovno rješenje mosta preko Kaštelanskog zaljeva težak” 685 tisuća eura, u sklopu projekta Novi ulaz u Split vrijednog stotine milijuna eura, kako smo i najavili na Portalu.
Podsjetimo, most će povezati čvor Vučevica na autocesti A1 s trajektnom lukom Split te omogućiti novi pristup gradu iz smjera Dalmatinske zagore, kao i rasterećenje postojećeg zapadnog ulaza.
"Glavni cilj projekta je integracija novog cestovnog pravca s ciljem bolje povezanosti i mobilnosti ljudi, smanjenja prometnog opterećenja te povezivanje Dalmatinske zagore s centrom aglomeracije", navodi se u projektnom zadatku.
Planirani most duljine 1594 metra prelazi preko istočnog dijela Kaštelanskog zaljeva na dubini koja varira od 30 centimetara do 20 metara. Najviša točka mosta bit će na 65,23 metra iznad razine mora, što će omogućiti slobodan plovni put širine 200 metara i visine 55 metara za brodski promet.
Most će imati četiri prometna traka širine 3,5 metara, razdjelni pojas širine tri metra te pješačko-biciklističke staze. Predviđena je ukupna širina kolnika od 22 metra. Posebnu pozornost projektanti moraju posvetiti konstrukciji otpornoj na morsku sol i koroziju te usklađenosti s blizinom Zračne luke Split-Kaštela.
Rasvjeta mosta mora biti u skladu sa Zakonom o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja kako ne bi ometala zračni promet. Hrvatske ceste od projektanata traže tehnički opis, nacrte u različitim mjerilima, vizualizacije iz više perspektiva uključujući dnevne i noćne vizure, okvirni dokaz nosivosti konstrukcije te procjenu troškova izgradnje i održavanja.
Ocjenjivački sud radove će ocjenjivati prema tri glavna kriterija: racionalnosti i tehničkoj opravdanosti rješenja, oblikovnoj kvaliteti te usklađenosti s uvjetima natječaja.
Podsjetimo, projekt Novi ulaz u Split 2019. godine uvršten na listu strateških projekata Republike Hrvatske jer će povezati TEN-T mrežu preko trajektne luke s Jadransko-jonskim koridorom, što mu daje europski strateški značaj. Realizira se u fazama - trenutno je u tijeku prva faza s tunelom Kozjak i spojnom cestom do državne ceste DC8, dok je most dio druge faze. Ukupna vrijednost prve faze procjenjuje se na više od 120 milijuna eura.
Most će omogućiti i nesmetano prevođenje komunalne infrastrukture poput kanalizacije, vodovoda i električnih instalacija za potrebe grada, pri čemu sve instalacije moraju biti predviđene unutar konstrukcije mosta.
Foto: Ustupile Hrvatske ceste