PROJEKT ĆE TRAJATI 8 DO 10 GODINA, A FINANCIRATI ĆE SE IZ PRORAČUNA
Da su Kaštela grad koji svakim danom ima sve više automobila na cestama, svjedoči i podataka da imamo gotovo jednak broj vozača i evidentiranih vozila. Prema informacijama iz policije 23 tisuće je evidentiranih vozila, a 23 700 vozača, podatak je to koji je iznio načelnik Neno Gudelj još u srpnju prošle godine, kako smo pisali na Portalu. Stoga i ne čudi kako se svakodnevno događaju prometne gužve na dvije najvažnije velike prometnice grada, Cesti dr. Franje Tuđmana i magistrali, odnosno cesti Ivana Pavla II.
Hoće li doći do blagog rasterećenja lokalnog prometa gradnjom prometnice preko trase vodovoda, vrijeme će pokazati, a do tada Grad je pokrenuo projekt uređenja ceste duge 15 kilometara, koju gradonačelnik Denis Ivanović zna nazvati prometnom kralježnicom.
Prometnica bi trebala ići od vrha ulice Put Kozjaka u Kaštel Sućurcu (ulica uz Konzum), sjevernom stranom GOŠK-a, pa presjeći ulicu Fra Fulgencija Careva, nastaviti se Ulicom bl. Ivana Mertza. U Kambelovcu se na trasu spajaju Krešimirova, Karlovo, pa dalje Sibovica, Kašteline, Sv. Lovre, Majurina, Bardejovska, Županjska, Bojošće, Ulica bana Jelačića. Do Ulice bana Jelačića trasa ceste ide po trasi vodovoda, a od Ulice bana Jelačića do petlje na Škabrnjskoj (ulica uz Plodine ) u Štafiliću ide po planiranoj trasi GUP-a.
- Prometnica po trasi Vodovoda je već ucrtana u GUP Grada Kaštela, sukladno tom planu, za tri lokacije je već pokrenuta izrada projektne dokumentacije. Za dionicu od Ulice kralja Krešimira do ulice Nakide već je ishođena lokacijska dozvola i započeta priprema glavnog projekta i parcelacijskog elaborata, dok je za dionicu od Nakida do Sibovice naručeno idejno rješenje, odnosno idejni projekt za ishođenje lokacijske dozvole. Za treću lokaciju, dionicu od Ulice fra Fulgencija Careva do Ulice kraljice Jelene pokrenuta je izrada projektno tehničke dokumentacije za ishođenje lokacijske dozvole – kazali su iz Grada.
- Plan je trasu širiti segment po segment jer je duga i zahtjevna, a na nekim mjestima, cesta će se uz gradske čestice morati širiti i na privatne pa će biti potrebno rješavati i imovinsko pravne odnose. U konačnici ova trasa bi trebala biti nova kralježnica prometnog sustava Grada Kaštela koja će rasteretiti Cestu dr. Franje Tuđmana i Cestu pape Ivana Pavla II (D8) - kazao je Ivanović.
Da se već neko vrijeme planira projekt treće prometnice grada, govorio je Ivanović u više navrata, navodeći kako će ona ići preko kanala vodovoda koji je sada u vlasništvu Grada.
- Radi se oko 15 kilometara dužine prometnice i sigurno da se to neće napraviti preko noći, ali vjerujem da bi se uz dobar tempo mogla riješiti u narednih osam do deset godina. Iako imamo koridor od deset metara širine, što je dovoljno za prometnicu sa dvije trake i nogostupe, plan nam je bar na jednoj strani prometnice postaviti drvored. Tako ćemo na nekim dijelovima trebati rješavati otkup zemljišta i naravno vodit ćemo računa da se vlasnike zemljišta ne ošteti, bit ćemo maksimalno korektni – kazao je Ivanović i dodao da će tempo i dinamika radova ipak zavisiti o financijama, jer će se radovi financirati iz proračuna Grada.