STAJALIŠTE U CENTRU SPLITA ČEKA LOKACIJSKU DOZVOLU GRADA
Cijelo jedno desetljeće Hrvatske željeznice najavljuju kako bi se sustav gradskog i prigradskog željezničkog prometa trebao razviti u ukupno 14 centara u Hrvatskoj, među kojima je i onaj u Splitu te Solinu i Kaštelima gdje bi se povezao i grad Trogir. No na području Splitsko – dalmatinske županije većina toga je ostala na najavama. Tek mali pomaci na našem području u izgradnji stajališta u Solinu te rekonstrukciji željezničkog mosta u Kaštel Kambelovcu koji traju osam mjeseci i još nisu gotovi.
Podsjetimo, kako bi se riješio gradski i prigradski željeznički promet izrađena je Studija prostornog i prometnog rješenja željezničkog čvora Split koji bi se rješavao u tri faze. Prva faza obuhvaća uspostavljanje željezničkog prometa od Splita do Kaštel Starog izgradnjom novih stajališta na postojećoj željezničkoj infrastrukturi. Druga faza predviđa izgradnju nove pruge od Kaštel Starog do Trogira i trećom fazom željeznički promet se planira proširiti na kružni prsten koji ide od Dujmovače preko Stobreča do kolodvora Split.
Sigurno da su interesantne investicije koje bi omogućile korištenje željeznice većeg broja stanovništva kada bi se prometno povezali gradovi Split, Solin, Kaštela i Trogir posebice zbog radnog stanovništva, učenika i studenata. U konačnici, to bi značilo gradnju novih stajališta, koju su najavili u HŽ-u. No, sve ide jako sporo.
Stajalište u centru Splita čeka lokacijsku dozvolu
Jedno od stajališta koje bi puno značilo Kaštelanima i Solinjanima je ono kraj zgrade MUP-a u Splitu, koje se planira graditi na makadamskom parkiralištu, a koje bi omogućilo dosta kraće i brže putovanje do posla i do škola. Ono je trenutno je u fazi dobivanja dozvola i čeka se na Grad Split.
- Za obnovu tunela Split i izgradnju željezničkog stajališta na Trgu Hrvatske bratske zajednice u Splitu u tijeku je dobivanje lokacijske dozvole od strane Grada Splita. Što se tiče Vašeg upita u vezi tunela Dujmovača, radovi na njegovoj obnovi započeli su u listopadu 2022. godine, a predviđeni završetak radova je do kraja 2025. godine - kazali su iz HŽ Infrastrukture na čelu s predsjednikom Uprave Ivanom Kršićem.
Slična situacija je i u Kaštelima o čemu smo pisali još prošlu godinu na Portalu Radovi gradnje stajališta u Rudinama još nije počelo.
U Rudinama stajalište tek sljedeću godinu
- Za željezničko stajalište Rudine izrađena je projektna dokumentacija i ishođena je građevinska dozvola. U tijeku je izrada natječajne dokumentacije a početak radova očekuje se u 2025.godini – navode iz HŽ-a.
Koliko bi radovi trebali trajati, nije nam poznato. No, Kaštelani su već iskusili kako radovi pod palicom HŽ-a traju dugo i izvode se sporo. Tome svjedoči rekonstrukcija željezničkog mosta u Kambelovcu koja je počela u travnju i još nije gotova, kako smo pisali na Portalu. A rok je već premašen, pa je zbog radova i onaj cestovni promet na tom dijelu zatvoren.
Solinska stajališta čeku tehnički pregled
Jedino je Solin dobio dva nova stajališta, no opet su na čekanju zbog tehničkog pregleda.
- U tijeku je priprema dokumentacije potrebne za organizaciju tehničkog pregleda za željeznička stajališta Sveti Kajo i Solin Širine. Nakon toga slijedi ishođenje uporabnih dozvola od nadležnog tijela graditeljstva i naposljetku Odobrenja za puštanje u uporabu infrastrukturnog podsustava od Agencije za sigurnost željezničkog prometa – kazali su.
Posjetimo, dva nova stajališta u Solinu su nedaleko od cestovnog raskrižja na Širini, kao i kod tvornice cementa „Sveti Kajo“ gdje su postavljene i ploče sa službenim nazivima stajališta.
Nova stajališta značila bi brži i jednostavniji promet putnika, gdje se već sad pokazalo kako putovanje na relaciji Kaštel Stari – Split traje svega 30-ak minuta, a i cijena putne karte je najpovoljnija, kako smo prije dva mjeseca pisali na Portalu.
Novi prijedlog trase metroa Split – Kaštela – Trogir magistralom po stupovima
Dodajmo još kako bi prema posljednjim informacija, nova trasa metroa koja bi spajala četiri grada Split, Solin, Kaštela i Trogir trebala ići od Splita do Kambelovca po postojećoj željeznici, a potom bi se gradila nova dijelom posred magistralne ceste pa stupovima prema Trogiru te prema zapadnom dijelu zračne luke koju je županija predstavila gradonačelnicima navedenih gradova, o čemu smo pisali na Portalu
Je li dogovor oko ove trase postignut, odnosno jesu li se svi gradovi usuglasili pisat ćemo u nekim od narednih tekstova.