Abeceda prevencije. Kaštelanske škole tijekom rujna dobile su sve materijale potrebne za njegovu provedbu koji je sada i službeno započeo.
Abeceda prevencije konceptualni je okvir za razvoj i implementaciju školskih preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe. Njezina je svrha unaprijediti resurse školskih ustanova da uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške školama u provedbi školskih preventivnih programa (ŠPP). Abeceda prevencije obuhvaća Vodič za razrednu nastavu, Vodič za predmetnu nastavu i Vodič za srednju školu.
Riječ je o projektu koji podrazumijeva tri ciklusa. Prvi ciklus je sada, u listopadu i studenom, drugi ciklus je u prosincu i siječnju, a treći u travnju i svibnju. Svaki ciklus će imati pet aktivnosti za djecu koje se provode za vrijeme Sata razrednika u cijeloj školskoj godini i traju 15 minuta. Također, i aktivnosti za roditelje trajati će 15 minuta. Za roditelje su pripremljene dvije teme u dva ciklusa, u prvom ciklusu u desetom i jedanaestom mjesecu i u trećem ciklusu u travnju i svibnju na roditeljskom sastanku.
Cilj ovog preventivnog programa je razvijanje kod učenika samopoštovanja i pozitivne slike o sebi, suradničkih i socijalnih vještina te razvijanje nenasilnog rješavanja sukoba.
- Projekt Abeceda prevencije dobili smo od Agencije za odgoj i obrazovanje, a podržan je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Inicijativa se svidjela kolegama u školi, predstavljanje je održala ravnateljica najprije za kolege na učiteljskom vijeću gdje smo dobili gotove materijale. U slijedećem koraku učitelji su prezentaciju projekta predstavili roditeljima gdje su roditelji bili zadovoljni inicijativom. Projekt će se odvijati u tri ciklusa, a u svakom ciklusu biti će po pet aktivnosti za djecu na satovima razrednika koje će trajati 15 minuta. Kolege to vrijeme mogu produžiti, s tim se išlo na način da kolege nisu preopterećene. Mogu se držati samo tog okvira od 15 min, međutim, bilo bi poželjno kad bi kolege bile zadovoljne s aktivnosti, kad bi vidjeli odaziv u razredu da produže i da cijeli sat posvete toj aktivnosti. Projekt je predstavljen od strane Alme Rovis Brandić koja je to predstavila prošli tjedan na državnom skupu u Vodicama. Projekt su izradile socijalne pedagoginje, a sad je inicijativa konačno otišla u škole. Pilot je godina, prva godina da idemo s projektom, pa će on dogodine sigurno još više biti razrađen- kazala je Lucija Vrdoljak, stručna suradnica pedagoginja OŠ kneza Mislava u Kaštel Sućurcu zadužena za provedbu ovog programa.
Ovaj program osmislile su socijalne pedagoginje Alma Rovis Brandić, viša savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje, prof. dr. sc. Dejana Bouillet s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Ana Ivančan, socijalna pedagoginja u mirovini, Sanja Radić Bursać iz Nastavno-kliničkog centra Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, Ana Marković, viša stručna savjetnica u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih. U izradi su sudjelovale i dale značajan doprinos brojne socijalne pedagoginje.
Foto: ilustracija Pixabay