PARALELNO S RADOVIMA PONOVNO SE UREĐUJE DOKUMENTACIJA POSTOJEĆIH INSTALACIJA
Na zemljanim parcelama solinske Širine, istočnom izlazu iz Kaštela, trenutno rade bageri i građevinska mehanizacija izvođača DIV grupe kako bi se rekonstruiralo dugo najavljivano križanje koje jedno od najfrekventnijih u Županiji. Upravo zbog tog križanja, svakodnevne su prometne gužve u frekventnim satima koje usporavaju promet na izlazu iz Kaštela prema Solinu i Splitu. Tako će biti do ljeta 2026. godine, obzirom da je rok za završetak rekonstrukcije Širine dvije godine i to ako poslovi budu tekli po planu.
Još početkom travnja ove godine, kako smo pisali na Portalu , stvoreni su uvjeti za nastavak radova koji su prekinuti zbog arheoloških istraživanja te je koji mjesec iza, izvođač i krenuo sa iskopima. Kako sada stvari stoje prema informacija iz Hrvatskih cesta nije nam rečeno je li dinamika poslova teče po planu, već je u tek pukom nabrajanju poslova istaknuto što se sve radi i što će se napraviti do kraja godine.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Trenutno se rade iskopi na izmještanju instalacija kako bi se stvorili preduvjeti za izvođenje radova na izgradnji Mosta Jadro i pristupnih rampi. Isto tako, radi se na izgradnji bušenih pilota, kao glavnih temeljnih elemenata Mosta Jadro. Evo kako su iz HC-a naveli tijek radova.
- Trenutno stanje radova na projektu je slijedeće. Izvode se radovi izrada potpornih zidova, izrada bušenih pilota upornjaka U0, izmještanje instalacija plina, izmještanje EKI i izrada istražnih kopova za utvrđivanje točnih položaja postojećih instalacija – navode iz HC-a.
No, prema njihovom daljnjem navođenju paralelno s radovima se radi i na prilagodbi projektne dokumentacije, jer izgleda da ono što je zatečeno na terenu tijekom iskopa, nije u skladu s dobivenom dokumentacijom nadležnih tijela.
- Istražnim kopovima su konstatirana odstupanja i kolizije postojećih instalacija u odnosu na podatke dobivene od nadležnih institucija i zbog toga je u tijeku prilagodba projektne dokumentacije. U tijeku je projektiranje: Izmještanje instalacija vodovoda, Izmještanje instalacija odvodnje, Izmještanje EKI i Izmještanje instalacija svjetlosne regulacije prometa – kazali su.
Hoće li prilagodba projektne dokumentaciji usporavati poslove, nismo uspjeli doznati, no kako je najavljeno prilikom predstavljanja projekta promet se zbog radova neće zaustavljati. A svi oni koji svakodnevno prolaze tom dionicom najbolje će pratiti tijek radova te bi do kraja godine trebali biti izgrađeni nasipi i potporni zidovi.
- Od značajnijih planiranih aktivnosti do kraja godine, može se istaknuti intenziviranje radova na izmještanju instalacija jer su isti preduvjet za izvedbu bušenih pilota i naglavnica mosta. Dovršenje izrade potpornog zida i nastavak izrade bušenih pilota (U0 – S3), izrada naglavnica pilota i izrada upornjaka U0 te izrada pristupne rampe (nasipa) do upornjaka U0 – naveli su.
Podsjetimo, rekonstrukcija Širine podrazumijeva izgradnju rampe, odnosno gradio će se nadvožnjak preko solinske Širine i rijeke Jadro, a time bi se dobio brži protok vozila. Odnosno, preko prostora postojećeg križanja magistrale, stare Solinske ceste i prometnice prema središtu Solina i Klisu, kao i rijeke Jadro izgradit će se četverotračni most dug 471 metar između današnjih razmaknutih kolnika, kako bi se izbjegla „zapinjanja" na postojećim semaforima i stvaranje kolona, kako iz smjera Kaštela, tako i iz smjera Splita i Klisa.
Nadvožnjak će biti dug 506 metara, cijeli zahvat je u dužini oko jednog kilometra. Rekonstruirat će se i dva mosta, stari i novi Jadro, a visina će se uklopiti s postojećim objektima na trasi.
Riječ je o projektu Hrvatskih cesta vrijednom 137 milijuna kuna, odnosno 18,2 milijuna eura, čij poslove će odraditi DIV grupa Tomislava Debeljaka.
Foto: PGK