U našu redakciju u nekoliko navrata stigle su primjedbe čitatelja koji se osvrnuo na rad semafora u Gomilici na Tuđmanovoj cesti i to onaj na križanju sa ulicom Marka Marulića gdje se nalazi ambulanta, ljekarna i škola, a gdje se nakon semafora nalazi i skretanje za Torac ulicu. Kako navodi, svakodnevno se vozi kroz Kaštela, Cestom dr. Franje Tuđmana te da ga uvijek dočekaju gužve u Gomilici na navedenom semaforu. Prema njegovim riječima jednako traje izmjena zelenog i crvenog svjetla, što nije uobičajeno za glavnu prometnicu te se obratio i nama za pomoć.
Tragom navedene informacije i sami smo po primitku njegove informacije potkrijepljene slikama provjerili stanje na google mapi. Na tome dijelu je vrlo često crvena oznaka koja ukazuje na gužve.
Nije nam bilo teško, pa smo i sami provjerili rad semafora na križanju. Na Tuđmanovoj cesti izmjena semafora je tempirana na način zeleno svjetlo 40 sekundi, a crveno 30 sekundi u trenutku kad smo mi prolazili. Je li uobičajeno da rad crvenog svjetla traje tako dugo na jednoj od glavnih cestovnih pravaca odgovor smo potražili u gradskoj komunalnoj tvrtki koja iste i održava.
- Zeleno i modro održava semafore na području Grada Kaštela temeljem Ugovora s Gradom Kaštela. Poslovi održavanja semafora obuhvaćaju svakodnevnu provjeru rada upravljačkih uređaja i svjetlosnih uređaja. Tijekom nadzora evidentiraju se podaci o greškama, otklanjaju se manji nedostaci (zamjena dostupnih žarulja, zamjena ili popravak sjenila, resetiranje uređaja i sl.). Poslovi održavanja obuhvaćaju i izlazak na intervenciju uslijed kvara uređaja ili opreme svjetlosne signalizacije, odnosno uslijed kvara ili štete uzrokovane izvanrednim događajem (prometna nezgoda, kvarovi na vodovima NN mreže, udar groma i sl.) – kazali su iz tvrtke Zeleno i modro.
Rad semafora provjerila tvrtka ZiM i policija te gradski službenici: Semafor funkcionira ispravno
Kako ZiM nije naveo da na navedenom semaforu postoje „greške“, obratili smo se Gradu, jer je za program rada pojedinog semafora zadužen i Upravni odjel za komunalno gospodarstvo i imovinu Grada Kaštela. Stiglo je pojašnjenje.
- Spomenuto raskrižje po svojoj izvedbi nije klasično četverokrako raskrižje, nego raskrižje sa smaknutim osima privoza, odnosno, osi ulica Torac i Marka Marulića su smaknute za otprilike 20 metara u odnosu jedna prema drugoj. S toga pri režimu paljenja svjetla, zeleno se prvo pali za vozila koja se uključuju iz ulice Torac, a potom za vozila iz ulice Marka Marulića, te naposljetku za ona na Cesti dr. Franje Tuđmana. Na predmetnom raskrižju može doći do manjih zastoja i zbog potrebe skretanja ulijevo onih vozila koja iz smjera zapad-istok skreću u ulicu Marka Marulića u kojoj je smještena ambulanta i ljekarna, kao i osnovna škola – navode iz Grada i dodaju.
Grad je zaprimio primjedbe, ali izlaskom na teren utvrđeno je da semafor ispravno funkcionira, a djelatnici Zeleno i modro koji su s policijom bili na terenu također su ustanovili da semafor radi ispravno u programiranim fazama koje su zatečene i postojeće, zaključili su.
Foto: čitatelj/google maps