RADOVI ĆE TRAJAT DUŽE OD PREDVIĐENOG
Hrvatske željeznice sredinom travnja su krenule s radovima na rekonstrukciji nadvožnjaka u Kambelovcu, kako smo pisali na Portalu. Time je promet Ulicom kralja Krešimira, koja je jedina spojna ulica sa Tuđmanovom i magistralom, zatvorena i tako će biti do kraja godine. Mještani su ogorčeni zbog kompletnog zatvaranja ulice, jer kako kažu na gradilištu mjesecima nema nikoga.
Na samom početku izvođenja radova rečeno je kako će doći do kompletnog zatvaranja ulice u dužini od 30 metara. Tijekom izvođenja radova zabranjen je promet svim vozilima osim vozilima gradilišta dijelom Ulice kralja Krešimira, od raskrižja s ulicom Uz prugu u smjeru juga, kazali su izvođači radova Cenoza Promet d.o.o.
No, kako navode pojedini mještani koji žive oko gradilišta nije sporna rekonstrukcija, nego to što se danima, pa i mjesecima ništa ne radi, kazala je čitateljica koja je u nekoliko navrata poslala slike gradilišta na kojem se ništa ne događa.
- Na gradilištu nema nikoga. Da je izvođač korektan omogućili bi prolaz u periodu kad ne rade, ali bilo je dana i mjeseci kad se ništa nije događalo – kazao nam je mještanka Kambelovca koji živi u blizini, a koja navodi kako se od prije par dana više ne može proći, jer su stavili bager, no opet nema radova.
(slikano 20. kolovoza)
Nakon našeg upita upućenom HŽ-u, ta ista čitateljica nam je javila kako je na gradilište stigao bager. Međutim, to je bilo sve od poslova, navodi. Dok u HŽ-u tvrde da se cijelo vrijeme izvode radovi.
- Do sada su izvedeni radovi zaštite građevinske jame, odnosno geotehničke aktivnosti kao što su izvođenja pilota i naglavne grede. Slijede radovi na izvedbi upornjaka mosta, a završetak radova planiran je do kraja ove godine. Uz neophodnu postojeću privremenu regulaciju cestovnog prometa, radovi se izvode bez prekida – navode iz HŽ-a.
Da je bilo gradilište bez radnika ukazuje i slika koja je stigla u našu redakciju. Vozači su iskoristili priliku i jednim dijelom makadama su prolazili automobilima. Da je bilo radnika ili radova, to ne bi bilo moguće.
- Mi koji živimo u blizini gradilišta ove scene viđamo svaki dan. U početku je bilo 'zapinjanja' o zaštitnu ogradu no uskoro je ograda pomaknuta te manji automobili bez problema prolaze. Ovo samo pokazuje koliko je cijela situacija s obnovom nadvožnjaka puna nelogičnosti, od najave zatvaranja Ulice uz prugu bez omogućavanja alternativnog pristupa, preko uvođenja u posao tvrtke koja je napustila gradilište što je u konačnici dovelo do ovih scena. Molim nadležne da reagiraju te ubrzaju izvođača u izvršenju ugovora obzirom da je Kambelovac ovim zatvaranjem presječen na dva dijela te je ovakav nemar Grada i Hrvatskih željeznica nedopustiv – navodi čitatelj.
Iako iz HŽ-a navode da se izvode poslovi na rekonstrukciji iz njihovog odgovora se da iščitati kako će radovi trajati duže od šest mjeseci kako je bilo najavljeno, kao minimalno vrijeme trajanja radova.
Samim time to znači da prometa Ulicom kralja Krešimira od Ceste Ivana Pavla II, odnosno magistrale do Tuđmanove ceste neće biti moguć najmanje osam mjeseci.
No, s druge strane dugo se čekalo da se Hrvatske željeznice zauzmu za Kaštela, drugi grad po veličini u Splitsko – dalmatinskoj županiji, koji vapi za modernizacijom željeznice. U proteklih 50 godina nije se toliko ulagalo u željezničku infrastrukturu koliko se ulaže danas. U državi se provodi 25 velikih infrastrukturnih projekata od kojih je 16 sufinancirano EU fondovima. Plan je u strateškom razdoblju od deset godina uložiti više od četiri milijarde eura u željezničku infrastrukturu.
Da se projekti pomalo provode, svjedoči rekonstrukcija željezničkog mosta u Kambelovcu te uređenje prijelaza Kaštel Lukšić Mali o kojem smo pisali na Portalu. stajalište Rudine, no za sada je tek predan zahtjeva za građevinsku dozvolu.
Ujedno, očekuje i izgradnja željezničkog stajališta Rudine gdje je izrađen glavni projekt i pokrenuta je javna nabava za radove. Kao i dugo spominjana i očekivana željeznica koja bi išla od Zračne luke na Resniku do Splita, no tu još uvijek nije dogovorena opcija, a u travnju ove godine spominje se nova trasa koja bi išla stupovima po magistrali, kako smo pisali na Portalu
Foto: čitatelj i Ivana Topić