Nakon nešto više od deset mjeseci nakon potpisivanja ugovora za cestovno probijanje Kozjaka, te šest mjeseci od uvođenja u posao izvođača kad su otvoreni radovi na projektu „Spojna cesta čvorište Vučevica na A1 – čvorište na DC8", danas je miniranjem na sjevernom portalu budućeg tunela počelo samo probijanje Kozjaka. Radovi na probijanju tunela za sad će se odvijati samo sa sjeverne strane Kozjaka, a kako još nije riješen problem otkupa zemljišta i građevinske dozvole.
Da se prisjetimo, ovim projektom gradit će se tunel Kozjak dužine 2,5 kilometra koji je projektiran kao jednocjevni s dvosmjernim prometom, te sa servisnom cijevi te 4,3 kilometra duge ceste prema magistrali u Kaštelima na kojoj će biti izgrađena tri nadvožnjaka, dva vijadukta i jedan cestovni prijelaz.
Svaki od prometnih trakova bit će širok 3,25 metara, pri čemu će na razmaku od 35 metara, usporedno s glavnim kolnikom, biti servisni tunel sa širinom voznog traka od 3,5 metra i s obostranim pješačkim stazama.
Jedan vijadukt Vlačine bit će dug 151,5 metara i širok 15,6 metara, a drugi Gaj bit će dug 225 metara i širok 14,35 metara. Što se tiče nadvožnjaka, jedan je Nakide 1, raspona 23 metra i širine 11,6 metara, Nakide 2 s rasponom od 17,2 metra i širinom od sedam metara, te Sibovica raspona 18,5 metara i širine sedam metara. Projektom su predviđena još i dva prolaza (propusta), te planinarski nathodnik, kao i zidovi za zaštitu od buke.
Više o izgledu tunela i spojnih cesta pogledajte OVDJE
Foto: HC