GRAD OD PROMETA ZATRAŽIO ADEKVATNO RJEŠENJE U JAVNOM PRIJEVOZU ZA SUGRAĐANE
Prije dva dana, kako smo pisali na Portalu ukazali smo na alarmantno stanje u javnom prijevozu kroz Kaštela. Naime, Kaštelani su zakinuti za javni prijevoz, jer Prometova linija 37 na stanici kraj zračne luke ukrcana dnevno veliki broj turista s kuferima te vrlo često u autobusima nema mjesta za lokalno stanovništvo, a uz to te linije krcate turistima kasne po 20 minuta. Na tu temu kontaktirali smo Grad Kaštela te upravu Prometa, stigao je odgovor. Prema svemu sudeći prvi koraci su poduzeti.
- Upoznati smo s navedenim problemom od strane građana i medija te smo odmah po saznanju kontaktirali predsjednika Uprave Promet d.o.o. Split kako bi iznašli adekvatno rješenje. Nakon konzultacija predsjednika Uprave i stručnih službi unutar Prometa obaviješteni smo kako će se, početkom sljedećeg tjedna uvesti dodatne linije broja 37 kako bi se svim korisnicima, građanima i turistima omogućila što bolja usluga. Prometu predstoji tehnička organizacija voznog reda, a kad isti bude definiran biti ćemo obaviješteni – kazali su iz Grada Kaštela koji će ovu godinu za usluge javnog prijevoza Prometu isplatiti 900 tisuća eura.
Početkom sljedećeg tjedna Promet će poduzeti određene radnje u organizaciji linija
Da će uvesti dodatne linije potvrdili su i iz Prometa. S određenim radnjama kreću početkom sljedećeg tjedna. No na koji način će se to izvesti preostaje nam za vidjeti, obzirom da je Promet suočen s manjkom vozača.
- Upoznati smo s problemom te ćemo početkom idućeg tjedna iznaći rješenje i napraviti određene radnje u organizaciji linije broj 37. Nadamo se da ćemo na taj način za mještane Kaštela donekle vratiti uslugu na razinu kakva je bila prije. Također, želimo istaknuti kako je naše područje turistička sredina te da turizam donosi značajne ekonomske koristi za širu zajednicu, ali sa sobom nosi i izazove u javnom prijevozu. Svjesni smo ovih izazova i intenzivno radimo na njihovom rješavanju kako bismo svim našim korisnicima pružili što bolju uslugu – kažu iz Prometa.
No, javni gradski prijevoz bez obzira na vrijeme vožnje i dalje je najjeftinija opcija za vožnju na relaciji Trogir – Kaštel – Split i obrnuto. Taxi je očigledno skup i turistima. Stoga i biraju prijevoz autobusom sa zračne luke iako imaju mogućnost odabira i shuttle busa koji bi ih odmah pri izlasku iz zrače luke odvezao do Splita, jer je to njegova namjena. No, cijena karte je 10 eura, dok ih vožnja 37om košta 2 eura ako kupe online i 4,5 eura ako je kupe kod vozača.
Više od tri desetljeća 37-ma vozi svakih 20 minuta?
U svakom slučaju određene radnje u reorganizaciji linija su nužne, kako za lokalno stanovništvo tako i za turiste, jer imati javni gradski prijevoz koji povezuje dva grada poput Splita i Trogira s linijom koja vozi svakih 20 minuta je ne zamisliva u europskim gradovima koja imaju reputaciju poput naših UNESCO-vih gradova.
No, valja napomenuti da već više od tri desetljeća 37-ma kroz Kaštela nije mijenjala dnevno redovito vrijeme polaska, a grad svaku godinu ima sve više stanovnika i sve više turista.
Uz to, samo tri polaska u sat vremena u pojedinim frekventnim urama i van sezone, i to za vrijeme školske godine brojne učenike stavlja u nepovoljan položaj. Kako bi našli svoje mjesto u autobusu za Split ili iz Splita, učenici kreću i po sat i pol vremena prije početka nastave. To u konačnici znači za jednog učenika, odnosno studenta tri sata dnevno provedena u prometu. Koliko se 37-ma koristi za odlazak na posao, i to je upitno, jer tko je lud zamijeniti udobnost osobnog automobila s nagužvanim autobusom, riskirajući dolazak na vrijeme.
Hoće li biti promjena i određene reorganizacije u Prometovim linijama preostaje nam za vidjeti, no i dalje ćemo pomno pratiti situaciju vezanu uz javni gradski prijevoz na području grada.
Foto: Ivana Topić