OKO 100-TINJAK PUTNIKA SE UKRCAVA KRAJ ZRAČNE LUKE A BUS KASNI PO 20 MINUTA
U sred smo turističke sezone i za očekivati je gužve u prometu, jer smo s njima suočeni i van sezone. No, s gužvama se treba suočiti i u javnom gradskom prijevozu. Naime, Prometova 37ma koja vozi kroz Kaštela svakih 20 minuta, tijekom sezone ne može zadovoljiti potrebe Kaštelana. Razlog tomu je ukrcavanje brojnih turista i njihovih „brdo“ kufera kraj zračne luke gdje u tom slučaju tako krcat autobus nema prostora za ostale koji čekaju na 30 preostalih stanica koliko ih ima do Solinske u Splitu. I tako je svaki i gotovo cijeli dan.
Da je stanje alarmantno i sami smo se uvjerili. U utorak smo stigli na autobusnu stanicu ispred zračne luke gdje je u 10.54 stigla poluprazna 37ma iz Trogira. I onda kreće ukrcaj brojnih putnika gdje je svatko od njih imao najmanje jedan kufer. Iako je većina koristila aplikaciju Prometa, te su kartu timbrali preko mobitela, trebalo je vremena da se svi putnici obrade. Strpljivo smo čekali, kako bi vidjeli ishod ukrcaja. Na naše zaprepaštenje, autobus je sa stanice nastavio rutu tek nakon 20 minuta i naravno bio je dupkom pun.
Nema mjesta za putnike na stanicama poslije Zračne luke
Time se postavlja jednostavno pitanje, što će biti sa ostalima koji čekaju autobus na nekoj od sljedećih stanica, kroz Kaštela njih je 17. Naravno, da za njih u ovom busu nije bilo mjesta. Samim tim moraju čekati sljedeći koji iz Trogira polazi za 20 minuta i moći će se u njega ukrcati samo ako se ne ponovi prethodna situacija na stanici u zračnoj luci. Valja napomenuti, da ako i se uspijete ukrcati u neki od buseva bit će te prisiljeni tiskat se ne samo s ljudima nego i s kuferima.
Jasno je iz kojeg razloga turisti biraju javni gradski prijevoz. U njihovim državama on funkcionira besprijekorno i nude se brojne mogućnosti. Dolaskom kod nas niti ne sumnjaju u suprotno od onog na što su navikli. Istina je, da je i u Kaštelima javni gradski prijevoz najpovoljniji od svih drugih opcija, bilo da je riječ o taxi uslugama koje nudi Zračna luka, ili taxija poput Ubera ili Bolta, no jeftiniji je i od autobusnog prijevoza koji organizira Zračna luka.
Stoga je jasno zašto turisti strpljivo čekaju autobus. No time svi ostali na nekoj od sljedećih stanica moraju trpiti posljedice, poput kašnjenja ili zapinjanja za kufere. Jesu li upravo domaći, za razliku od turista prisiljeni birati taxi koji bi ih koštao kao cijela mjesečna pokazna karta u Prometa.
Ovo je pitanje na koje odgovor i rješenje trebaju iznaći prvenstveno u Prometu u dogovoru sa Gradom i Zračnom lukom koja dnevno ima ogroman priliv putnika. U prosjeku njih 25 tisuća. Uz to, ozbiljan zahtjev za rješavanjem ovog problema prema Prometu treba ići i od strane Grada Kaštela, jer su njegovi stanovnici postali taoci ove situacije, a Grad izdvaja silne novce ovom javnom prijevozniku i to oko 900 tisuća eura godišnje.
Foto: Ivana Topić, A.B.