PERO BILAS: RADI SE RUČNO KAO PRIJE 30 GODINA KADA JE TO BILO UOBIČAJENO
Putnički terminal Zračne luke sv. Jeronim pun je putnika koji čekaju ukrcaj u zrakoplove, što je i uobičajeno obzirom da smo u srcu sezone. No, za razliku od inače, danas rade svi šalteri za check – in, njih 31 koliko ih i ima zračna luka. Razlog tomu je kako smo već pisali na Portalu pad informatičkog sustava koji je uzorkovan hakerskim napadom te se chekiranje obavlja ručno. No, i dalje u dolasku zrakoplova nema poteškoća, moguća su manja kašnjenja, a u odlascima se radi usporeno.
Kroz Zračnu luku danas će proći oko 25 tisuća putnika, a u odlascima oko 80 zrakoplova. Sve poslove otpreme putnika do daljnjeg će se obavljati ručno. Zračna luka još uvijek nema Internet te time ne radi online check-in, niti displej za obavijesti. Sve se obavlja na šalterima.
U zračnoj luci, među mnogobrojnim putnicima koji su na odlasku sreli smo mladića iz Argentine. Kako nam je kazao nije dugo čekao na svoju kartu i predaju prtljage. No, čudio se karti koju je dobio. Prvi put je vidio ovako ispisanu. Na upit, je li zna zašto je dobio takvu kartu, kazao je kako nema pojma. Rečeno mu je da je došlo do pada informatičkog sustava na što se samo nasmijao i kazao, dobro i uputio se prema gatu.
Putuje za Argentinu i prvi put vidi ručno ispisanu kartu
- Tako se radilo prije 30 godina, tada je to bio uobičajen način rada. Iako moram reći da je danas s mlađim djelatnicima to izazov. Naime, kod ručnog načina rada, potrebno je ručno utvrditi listu putnika i utvrditi da je putnik na letu, kako u dijelu check – in, tako i u dijelu zaštitnog pregleda, isto tako na gatu. Tu nam je potrebna podrška kompanija koje nam daju ažurne liste i mi smo ti koji potom izvodimo sve do kraja, do polaska zrakoplova. I potom je potrebno kompanijama vratiti podatke o ukrcanim putnicima. Valja pripomenuti, bilo da radite automatski, ručno, uz podršku ili bez podrške informatike morate zadovoljiti standarde i u tom dijelu nema popuštanja – kazao je zamjenik direktora ZL Pero Bilas i dodao kako se ovakvog načina prijema putnika sigurno sjećaju stariji putnici.
Kako je kazao Bilas, u dolasku putnika nema poteškoća te se odvija prema planu, jer je to puno jednostavniji proces. No, kada su u pitanju odlasci usporen je prijem putnika.
- Mi smo napravili plan kako najbolje funkcionirati. Morali smo podignuti sve snage i angažirati ih. Zahvaljujući njima danas sve ide jako dobro. Kašnjenja su minimalna i u putničkoj zgrade nema nervoze i neugodnih scena. Rekao bih da se sve odvija na uobičajen način i na dobrom smo putu da to odradimo dok se ne uspostavi informatički sustav – zaključio je Bilas.
Foto: Ivana Topić