HRVATSKE ŽELJEZNICE NAPOKON KREĆU S RADOVIMA U KAŠTELIMA
Jedina kambelovska prometnica koja spaja Cestu dr. Franje Tuđmana i Cestu Ivana Pavla II, odnosno magistralnu cestu, Ulica kralja Krešimira od sutra će biti zatvorena za promet u dužini od 30 metara i to od ulice Uz prugu prema jugu. Kako je najavljeno takav režim će potrajati do studenog jer će se raditi na uklanjanju postojećeg željezničkog nadvožnjaka i postavljanju novog kako smo pisali na Portalu.
- Dana 24. travnja u 12 sati uspostaviti će se privremena regulacija prometa u svrhu izvođenja radova na rekonstrukciji željezničkog mosta u Kaštel Kambelovcu na pruzi M604 u km 311+893 Građevinski radovi obuhvaćaju uklanjanje postojećeg i gradnju novog željezničkog mosta. Područje izvođenja radova je u dužini od oko 30 metara. Radovi se izvode u Ulici kralja Krešimira. Tijekom izvođenja radova zabranit će se promet za sva vozila osim vozilima gradilišta dijelom Ulice kralja Krešimira, od raskrižja s ulicom Uz prugu u smjeru juga. Za vrijeme postavljanja betonskih stupova na raskrižju Ulice kralja Krešimira i Ulice Uz prugu, zabranit će se promet za sva vozila osim vozilima gradilišta navedenim područjem. Očekivano minimalno vrijeme trajanja izvođenja radova je šest mjeseci – kazali su iz Cenote.
Isto nam je potvrdio i Josip Balić iz Cenoze promet te dodao da će prolaz Krešimirovom tijekom radova za pješake biti omogućen.
Priču o početku rekonstrukciji kambelovskog željezničkog mosta aktivno smo pratili zadnje tri godine. Naime još 2021. godine stizala su obećanja iz HŽ-a kako će krenuti s poslovima, no ni do 2023. godine, kada se ponovno dalo naslutiti da su Kaštela došla ne red, nije bilo pomaka o čemu smo pisali na Portalu.
No, travanj 2024. donosi novosti i potvrđuju informacije iz zadnjeg odgovora iz HŽ-a gdje su naveli kako radovi kreću u prvoj polovici godine te što će podrazumijevati rekonstrukcija mosta.
- Radovi obuhvaćaju uklanjanje svih elemenata postojećeg mosta, izgradnju novih temelja, upornjaka i nosive konstrukcije. Izgradnjom novog mosta povećat će se nosivost željezničkog objekta te vozna brzina na tom dijelu pruge. Također, povećat će se sigurnost na pruzi s mogućnošću uvođenja redovne brzine vožnje vlakova. Osim toga, most će omogućiti povećanje prometnog profila ceste koju premošćuje, a samim time i bolju preglednost na cesti – naveli su i dodaju kako je riječ o projektu koji iznosi oko 1,1 milijuna eura.
Osim rekonstrukcije mosta u Kambelovcu, najavili su i radove na modernizaciji osiguranja željezničko-cestovnog prijelaza Kaštel Lukšić, koje smo najavljivali i 2022. godine o čemu smo pisali na Portalu.
- Željezničko-cestovni prijelaz osigurat će se novim elektroničkim uređajem za automatsko osiguranje s novim svjetlo-zvučnim signalima i polubranicima. ŽCP Kaštel Lukšić modernizirat će se u sklopu projekta nabave opreme za osiguranje 49 željezničko-cestovnih prijelaza i jednog željezničko-pješačkog prijelaza na 50 lokacija u Republici Hrvatskoj – navode iz HŽ-a i dodaju kako je za željezničko stajalište u Rudinama u tijeku izrada izvedbenog projekta.