Nikola Petričević, Svemir Kalinić, Željko Martinčić i Vicko Ozretić
U kojem smjeru razvijati nautički turizam obzirom da smo vodeća svjetska charter flota danas se govorilo na panelu u sklopu CAROATI NAUTIC SHOW – 16. Dana Hrvatske male brodogradnje u marini Kaštela koja se i ovu godinu istaknula sajamskom ponudom, gotovo najvećom do sada i to nautike po mjeri čovjeka uz mnoštvo premijerno izloženih plovila.
Da je charter turizam kompleksniji turistički proizvod kojeg je potrebno podići na jednu veću razinu, prvenstveno misleći na kvalitetu ponude samog turističkog mjesta, ali i posade koja je vrlo važan segment sigurnosti gostiju, moglo se čuti na panelu na kojem su sudjelovali Nikola Petričević u ime Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije, Svemir Kalinić iz Generali osiguranja, Željko Martinčić predstavnik charter tvrtke BavAdria i Vicko Ozretić predsjednik Udruge hrvatskih skipera i članova posade yahti.
- U segmentu charter turizma ima prostora za rast. Nautičari žele iskusiti dodatne sadržaje poput gastronomije i manifestacija. To su gosti veće platežne moći i ponuda se mora prilagođavati. Pomaci u proteklom vremenu jesu napravljeni. Kao destinacija pomaknuli smo se sa tri, na četiri zvjezdice, ali samo tijekom glavne sezone – kazao je među ostalim Nikola Petričević i dodao da Turistička zajednica nastoji olakšati nautičkom sektoru oko promocije te da treba raditi na povezivanju dionika unutar nautičkog sustava.
Na panelu je bilo riječi i o osiguranju plovila, ali i sigurnosti gostiju te kontrolama na moru.
- Rasli smo preko 30 posto u prošloj godini u pomorskom osiguranju, a charter flote odnose oko 50 posto ukupnog iznosa osiguranja. Osiguranja su potrebna zbog specifičnosti ljudskog faktora, ali i neiskusnih skipera. Osiguranje bi trebalo pokriti rizike usluga, jer su ljudi najbitniji. U raspodjeli uzroka su udari, potonuća i požari. Dvostruko više rastemo u izdacima za štete – kazao je Svemir Kalinić iz Generali osiguranja i napomenuo kako su važne i kontrole na moru koje nisu adekvatne te kako je potrebno popraviti niz elemenata po pitanju sigurnosti.
Uz sigurnost gostiju i posade, vrlo važno je sačuvati i zaštiti Jadransko more, zaključili su sudionici panela.
- Hrvatska je u svijetu broj jedan po charter floti. No, sunce i more nije dovoljno za charter turiste, ali je osnova i treba čuvati ono što imamo – kazao je među ostalim Željko Martinčić predstavnik charter tvrtke BavAdria i dodao da drugi uče na našim primjerima. Dotaknuo se i specifičnosti charter poslova.
- Ima razloga zašto je skiper plaćen koliko je plaćen jer su s gostima 24 sata i oni su ti koji puno toga rješavaju kada su gosti u pitanju. Specifičan je posao jer i jedan dan u tjednu moraš zaposliti veliki broj ljudi kad je primopredaja brodova u pitanju. Snalazimo se na sve načine – rekao je Martinčić i dodao da je previše rekreacijskih charter brodova, ali i privatnih plovila.
O posadi charter brodova govorio je i Vicko Ozretić predsjednik Udruge hrvatskih skipera i članova posade yahti navodeći kako skiperi i hostese trebaju biti prepoznati na tržištu i vrijednost koju donose klijentima, jer stvaraju doživljaj na moru.
Foro: Ivana Topić