OXFORD READING CLUB
Nova digitalna knjižnica Profila Klett, Oxford Reading Club koja sadrži više od tisuću stupnjevanih lektira na engleskom jeziku prilagođenih za sve uzraste i razine znanja engleskog jezika predstavljena je u petak u OŠ Kneza Trpimira u Gomilici kako smo pisali na Portalu.
Riječ je o projektu koji je pokrenut u cijeloj Hrvatskoj, a u Splitsko – dalmatinskoj županiji prihvatile su ga 34 škole, među kojima je i svih pet kaštelanskih. Cilj ovog projekta je učenicima približiti književna djela i poticati ih na čitanje izvan škole i izvan obveznih lektirnih djela.
Digitalna knjižnica osim što pruža bogatstvo naslova ne engleskom jeziku, omogućuje jednostavno posuđivanje i povrat knjiga te motivira učenike kroz moderni pristup čitanju. Kroz radionice i aktivnosti planirane unaprijed, učenici imaju priliku razvijati svoje vještine čitanja i vokabulara, te pratiti vlastiti napredak kroz inovativne metode poput igara i kvizova.
Prednost digitalne knjižnice i je taj što se može koristiti bilo gdje i bilo kada, a za pristup svim naslovima potrebno je samo upisati digitalni kod. Svi naslovi su digitalizirani što učenicima omogućuje čitanje na mobitelu, tabletu ili računalu.
Tijekom predstavljanja projekta imali smo priliku vidjeti na koji način učenici koriste digitalnu knjižnicu te koliko im ona pomaže u radu i učenju engleskog jezika, ali i u dostupnosti informacija koje se tiču i drugih predmeta. Sudjelovali smo na satu engleskog jezika u sklopu izvannastavne aktivnosti na kojoj su sudjelovali učenici, 5., 6. i 7. razredna škole Kneza Trpimira, njih ukupno 14 koje vode Ivona Jerković, učitelj mentor i Tina Parać, učitelj savjetnik engleskog jezika.
- Danas ste prisutni radu čitalačkog kluba u sklopu Oxfordove digitalne knjižnice. Naime, posao učitelja je poziv, ali u najnovije vrijeme prilično je izazovan. Kako sam otvorena u svom radu ka novim idejama i projektima, čast mi je biti dio ovog projekta. Privukli su me ciljevi projekta, a to je ljubav prema čitanju. Istakla bi prednost digitalne knjižnice iznad svega, jer je osmišljena tako da djeca pristupaju jedinstvenim kodom gdje kod žele i kad god žele. Surađuju zajedno, ali radeći isključivo individualno, po potrebi. Djeca ovdje su više nego zadovoljna – kazala je Tina Parać učitelj savjetnik engleskog jezika prilikom predstavljanja projekta na kojem su sudjelovali dožupan Splitsko – dalmatinske županije Stipe Čogelja, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu SDŽ Tomislav Đonlić, direktor Profil Kletta Dalibor Greganić te u ime domaćina, ravnatelj škole Marino Radunić.
Parać je dodala da se učenje stranog jezika dodiruje svakog područja te je navela kako su taj dan radini na projektu povodom obilježavanja Dana voda te su surađujući s kolegicom iz prirode i biologije napravili istraživački rad.
Da su učenici zadovoljni moglo se doznati u razgovoru s njima. Učenica 7. razreda Mirta Carev koja je izrađivala plakat na engleskom jeziku o najpoznatijoj pilotkinji svih vremena Amelii Earhart kaže da rado koristi digitalnu knjižnicu ne samo za potrebe izvannastavne aktivnosti nego i za opuštanje. Naime, kako je kazala, tijekom večeri voli se slušati zvučni zapis knjiga koje su dostupne u digitalnoj knjižnici i može birati želi li slušati na britanskom ili američkom engleskom.
Među učenicima koji su prezentirali svoj rad bio je i Šime Britvić, učenik 6. razreda, koji je izradio projekt zahvaljujući digitalnoj knjižnici na engleskom jeziku „Machines then and now“ Riječ je o projektu koji govori o alatima, predmetima, stvarima i spravama koje su se koriste nekad i sad, uspoređujući ih te navodeći njihove materijale i namjenu. Iako je projekt bio napisan na engleskom jeziku, Šime nam ih je prepričao na hrvatskom.
- Izradio sam projekt koristeći digitalnu knjižnicu u kojoj sam pronašao sve potrebne informacije za svoj projekt iz povijesti – kazao je Šime.
Uz Šimu, svoj rad su predstavile i učenice 5. razreda Viktorija Aklić Mudnić i Marija Arambašić „Aladdin and the enchanded lamp“
- Zahvaljujući našoj nastavnici koristili smo digitalnu knjižnicu koja nam je pomogla da pročitamo priču o Aladinu i napravimo plakat. Naučila sam više engleskih riječi i znala sam se snaći u knjizi i bez pojmovnika. Ova digitalna knjižnica je super – kazala je Viktorija, dok je Marija jedna od rijetkih učenika koja ipak više voli listati „pravu knjigu“, no za digitalnu kaže da joj je pomogla jer joj je lako dostupna građa na engleskom jeziku.
- Danas vam djeca sve manje čitaju i ovo je prilika da ih potaknemo da krenu u čitanje, jer čitaju malo na hrvatskom jeziku, a čitanje na engleskom im je dosta teško. I ovo im daje priliku da dođu u kontakt sa stranim knjigama, jer nisu ni svjesni da i u knjižnici mogu naći građu na engleskom jeziku. No, ovdje su izloženi većem broju knjiga koje su im lako dostupne. Imaju veliki izbor – kazala je Ivona Jerković učitelj mentor engleskog jezika.
Nastavnice Jerković i Parać su dodale da zahvaljujući Oxfordov digitalnoj knjižnici djeca usavršavaju sve četiri jezične kompetencije čitanje, slušanje, govorenje i pisanje, što dodatno poboljšava njihovo znanje engleskog jezika.
Foto: Ivana Topić i OŠ Kneza Trpimira