HRVATSKE CESTE O STANJU PROMETNICA I PROJEKATA NA PODRUČJU SOLINA
Prve dvije točke dnevnog reda 23. Gradske sjednice Grada Solina, usko su vezane za ono što muči najveći dio građana Solina i okolice, a to su informacije o stanju prometnica i projekata na području grada Solina. U tijeku su veliki projekti, među kojima su i radovi na Širini i Solinska rampa, a zbog aglomeracije, devastirat će se i veliki dio županijskih cesta. Na sve se osvrnuo i solinski gradonačelnik.
Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Solina gostovali su predstavnici Hrvatskih cesta i Županijske uprave za ceste Split. Predstavnik Hrvatskih cesta, Mladen Vučković iznio je kratak izvještaj o svim aktualnim projektima na području grada Solina.
- Počet ćemo s najvećim projektom, a to je Multimodalna platforma splitske aglomeracije, težak 315 milijuna eura. Ukupna dužina je 22,5 km i počinje od čvora Mravince i završava na čvoru u Omišu. Od tih 22,5 km, 10,5 km je projektirano kao četverotračna cesta, ostatak je dvotračna cesta. Projekt se sufinancira iz sredstava EU - kazao je Vučković.
Mladen Vučković
Radovi na Mravinačkoj rampi prekinut će se početkom sezone
U tijeku su radovi na čvoru Mravince, tu su tri faze, ukupna vrijednost je 7,2 milijuna eura, a izvođač je Strabag. Zbog toga imamo prometnu regulaciju prometa na brzoj cesti Solin – Klis. Rok je 24 mjeseca. Međutim, važno je napomenuti da ćemo ovu istočnu stranu gdje se rade dva podvožnjaka završiti do turističke sezone, kada će nastupiti privremeni prekid radova na brzoj cesti, jer smo svjesni da je tada pojačan promet. Radove ćemo nastaviti nakon turističke sezone. Faza 4 i 5 su spoj s TTTS-om i to je investicija od 37 milijuna eura, a sad je u fazi natječaja – iznio je Vučković.
Drugo veliko gradilište u Solinu je raskrižje Širina.
- U sklopu tog projekta se nadograđuju nova dva kolnika preko nadvožnjaka i preko Jadra. Ukupna investicija je 18 milijuna eura. Rok završetka je 24 mjeseca. Ugovor je sklopljen s tvrtkom DIV. Kao što znate tu su arheološka istraživanja i na tom projektu već smo u tri navrata imali izmjene arheoloških uvjeta, i sada smo konačno pri kraju. U veljači 2024. konzervatori su dali svoje posljednje uvjete i mi ćemo uskoro krenuti s nastavkom radova - kazao je.
- Treći projekat je delivelacija križanja DC 8 i DC 432 - Solinska rampa, u vrijednosti 1,7 milijuna eura, dobro napreduju. Rok je 7. lipnja 2024., što će vjerujemo tako i biti. Veliki projekt je i veliki rotor nasuprot Solin Građe. Simulacije su pokazale da taj rotor može podnijeti 80 posto povećanja sadašnjeg prometa. Tu Županijske ceste očekuju da će svaki čas doći lokacijska dozvola, mi smo osigurali sredstva za nastavak projektiranja i paralelno na to projektira se i Solinska ulica koja postaje četverotračna i na ovaj rotor, osim što se spaja na Mravinačku rampu, spaja se i jednim krakom i na rotor Bilice, tako da će doći do značajnog poboljšanja protočnosti prometa na ovo važno gravitacijsko područje Solin – Split, a radi se i Zagorski put. U tijeku je i rekonstrukcija obilaznice Solin, obnavljamo je, to je dio do Kaštel Sućurca i to je u postupku projektiranja, a doći će i bukobrani - zaključio je Vučković.
O stanju prometnica i projekata na području grada Solina iz nadležnosti Županijske uprave za ceste Split iznio je Nino Vela.
Nino Vela
Županijska uprava za ceste upravlja s cestama koje su kategorizirane kao županijske i lokalne ceste, razvrstane ceste kojih ima oko 330 na području naše županije, ukupne duljine oko 1700 km.
- Naši zahvati nisu ni blizu zahvata državnih cesta koje je iznosio kolega Vučković, ali i ovi manji zahvati su također važni. Solin ima svoju specifičnost, u središtu je splitske aglomeracije, samim tim je i prometno opterećen, velike državne ceste prolaze preko i koliko god to daje prednost toliko stavlja i dodatni teret i gužvu. Znate i sami rade se veliki zahvati na vodoopskrbnoj kanalizacijskoj mreži, a svi instalateri žele to raditi u cesti, sve to ide kroz cestu i nije lako sve to uskladiti. S jedne strane se radujemo što se to radi, s druge strane treba preživjeti dok se napravi.
Ono što mi nastojimo, u dogovoru s predstavnicima grada, Hrvatskih cesta i ViK-a je sljedeće: najopterećenije ceste su svakako cesta Solin – Klis, napravili smo ovu prvu dionicu od Širine do Bilankuše, bio je to projekt 4 u 1, uz rekonstrukciju ceste tu je bila ugradnja plinovoda, odvodnje i arheološka istraživanja. Preostalih 7 od 8 kilometara ceste smo podijelili u pet građevinskih dozvola. Prvo idemo s najjužnijom, koja je izravno vezana za grad Solin; glavni projekt je napravljen, očekujemo građevinsku dozvolu pa ćemo to uskladiti s kolegama iz Hrvatskih cesta jer je to ujedno i cesta koja je usko vezana s cestom Solin-Klis.
Uz nju je cesta koja nije toliko tranzitno važna, ali je važna za grad Solin, a to je Matoševa cesta, cesta prema Mravincima i Kučinama. Na toj cesti u suradnji s gradom Solinom smo dobili građevinsku dozvolu. Tu su radovi u Bašinima, Gajevoj ulici i križanje s ulicom Braće Radić. Na tom potezu imamo planirana dva prometna zahvata zbog sigurnosti prometa na cestama, tu smo pripremili realizaciju projekta smirivanje prometa od onog zavoja prema Mravincima gdje ćemo napraviti dva pješačka prijelaza sa svjetlosnom signalizacijom i planira se zahvat na samom raskrižju s ulicom Braće Radić gdje ćemo poboljšati to raskrižje s dodatnom horizontalno vertikalnom signalizacijom. Također u planu je horizontalno vertikalna signalizacija pored dječjeg vrtića i škole u Kučinama, a vratit ćemo i otkinuti smjerokaz - kazao je Nino Vela.
Vela se osvrnuo i na radove koji slijede u ulici Don Frane Bulića
-Tu se moramo prilagoditi, jer tu slijedi veliki zahvat aglomeracije. Tu ide jedan veliki cjevovod, jer obično ide manji i devastira se jedna traka, međutim ovdje će biti obje i tu nas čeka veliki zahvat pa će morati ići i rekonstrukcija ceste. Ugurat ćemo u taj projekt i bolju signalizaciju i gradsku rasvjetu. Po pitanju Salolitanske ulice, napravili smo poboljšanje prometne signalizacije iz smjera Kaštela prema Širini, tu se moramo uskladiti sa zahvatima na Širini čiji su nositelj Hrvatske ceste. Na cesti Put Majdana imamo opremljenost po najvišim standardima, a ovaj drugi dio između dva mosta koji pripada Solinu, planiramo rekonstruirati, idejni projekt je gotov, sad idemo na lokacijsku dozvolu, a ići ćemo prema izvorištu Jadra, to je nerazvrstana cesta, tu bismo poboljšali odvodnju, jer tu imamo s tim problema - kazao je.
Gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević - Gradsko vijeće
Neke se stvari pomiču na bolje, a postoje i one s kojima ne možemo biti zadovoljni
- Ovi projekti Hrvatskih cesta koji se realiziraju na području grada Solina pa i cijele ove aglomeracije, možemo svrstati u dvije kategorije. Konačno se nakon puno vremena neke stvari pomiču na bolje, međutim postoje projekti s kojima zbog dinamike realizacije ne možemo biti zadovoljni, a postoje i oni s kojima možemo biti zadovoljni. Jedan od njih je ovaj odvojak i on bi trebao biti završen za osam mjeseci. Po pitanju Širine, dogodilo se tu puno toga, ne samo arheologija, trebalo je i moralo ići brže i nadamo se da će se pokrenuti. Građani tu vide samo hrpe zemlje i svi čekamo zahuktavanje radova. Trenutno smo zakrčeni sa svih strana u prometnom smislu, stoga se nadamo da će ovo područje uskoro prodisati – zaključio je.
Podsjetimo kako smo o aktualnom satu vijeća Grada Solina pisali na Portalu, a više možete pročitati i OVDJE.
Foto: schreenshot (Youtube)