PROBLEMI KOD PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA IZDAVANJE ODOBRENJA ZA KORIŠTENJE AUTOTAXI STAJALIŠTA ZRAČNE LUKE
Kako smo objavili na Portalu jutros je objavljen poziv zračne luke Sveti Jeronim za korištenje autotaxi stajališta koji je bio upućen svim obrtnicima, odnosno kaštelanskim taxistima. Slobodnih je 120 koncesija za obavljanje ovog posla, a taxista je više od tisuću na području grada. Već u 9 sati, na samom startu apliciranja, očigledno zbog opterećenosti sustava događali su se određeni problemi, prema riječima pojedinih taxista.
Naime, netom prije podnošenja zahtjeva na javni poziv zračne luke o korištenju autotaxi stajališta javio nam se čitatelj navodeći kako će se zahtjevi razmatrati redoslijedom kojim su primljeni, odnosno po principu „najbrži prst“ što taxiste dovodi u nepovoljan položaj. No, odmah po početku mogućnosti prijavljivanja na javni poziv krenule su nove primjedbe koje su stigle na adresu naše redakcije.
- Zračna luka je dala tender za prijave i prilaganje potrebnih dokumenata u određenom formatu. U mome slučaju to je bio pdf format. Radi se o Uvjerenju da se ne vodi kazneni postupak koji mi je izdan u pdf formatu od strane državne uprave. To mi je bila zadnja stavka prije zaključivanja prijave. Bilo je 9.02 sati, taj dokument mi se u čitao tek u 9.18 sati. Znači trebalo je 16 minuta da mi tender zaprimi dokument. Sve ovo što spominjem ne možemo prepisati brzini interneta ili tehničkoj poteškoći s moje strane jer mi je brzina interneta 400 m/s i imam optički kabel. Sve navedeno sa istim i sličnim problemima se događalo i velikom broju kolega. Smatram da tender nije bio dovoljno dobar za ogromnu količinu podataka u par minuta, jer kao što sam naveo moja predaja je bila gotova u 9.02 sati – kazao je zabrinuti taxista i naveo kako smatra da Zračna luka nije pružila jednaka prava svim prijaviteljima na javnom natječaju vjerojatno zbog zagušenja servera.
- Budući da smo uspjeli u nekoliko minuta uploadati i upisati većinu informacija i dokumenata dolazi do problema s upisivanjem pdf-a prometne dozvole i samim time počinje naša agonija. Nakon nekoliko pokušaja, refresh stranice nas vraća na početak. Konačno uspijevamo zaključiti prijavu nakon 22 minute pa nas postavlja na redni broj 3xx prijave. Po nekoj procjeni bili bi u onih 120 ili blizu da aplikacija nije odbijala legitimne dokumente u traženom formatu. Uz ovaj problem tu je i problem sustava koji dopušta slanje više prijava za isti poslovni subjekt što je možda i dovelo do zagušenja, a kosi se s načelom natječaja "najbrži prst" po našem mišljenju – navodi još jedan taksista koji je priložio screenshot grešaka tendera, kako kaže u realnom vremenu s očitim brojem njihovog procesa prijave kroz tender 2546.
Na javni poziv pokušao je aplicirati i taksist koji već ima iskustva u prijavama, no i on je imao isti problem.
- Tri zadnje godine sam uredan taxi koncesionar u Zračnoj luci Split, bez prigovora na moj rad. Prva godina kada sam postao koncesionar bila je 2021. godina, godina kada je još korona trajala i kada je bila neizvjesnost što će se u budućnosti dalje dešavat po tom pitanju. Tada je bio veliki rizik ući u ovaj poduhvat, ali sam se ipak odlučio. Mnoge kolege tada su čak odustale jer je sve bilo neizvjesno, a mi koji smo tada riskirali tada smo odgovarali Upravi Zračne luke, što danas nije slučaj.
Naime, danas na natječaju se desilo niz tehničkih poteškoća što je izravna odgovornost Zračne luke, tako da neki, kao ja i mnogi drugi, nismo mogli na vrijeme poslati tražene dokumente, a na kraju će se ispostaviti da je kod ovog natječaja brzina uploadanja dokumenata najvažnija jer će se koncesionari izabirati po principu tko je najbrže poslao svu potrebnu dokumentaciju. Natječaj, inače traje još dva dana tako da ne vidim smisao toga ako se gleda tzv najbrži prst. Gubitkom ovog izvora prihoda moja se situacija dosta pogoršava jer sam lani ušao u kredit za novi automobil, supruga je doznala za karcinom, i imamo malo dijete od 3 godine – kazao je kaštelanski taksist čiji su podaci poznati redakciji, navodeći kako se osjeća izigrano i utučeno.
- Koncesionar sam zračne luke od 2021. godine. Kod unosa podataka javila mi se greška sustava i nisam bio u mogućnosti poslati zahtjev. Kod jutrašnjeg javnog poziva nije mi bilo omogućena ravnopravno slanje zahtjeva zbog greške u sustavu zračne luke koja je pokazivala konstantnu grešku i zbog svega toga ja sam oštećen – kazao je taksista koji je poslao i sliku na kojoj se vidi greška u donjem desnom kutu slike na njihovom sustavu za slanje.
- U 9 sati sam ušao na javni poziv i započeo prijavu. Upisao sam sve potrebne podatke te nastavio s prilaganjem dokumenata. Priložio sam dva dokumenta po redu te kad sam krenuo dalje prilagati dokumente nije bilo moguće priložiti ostale dokumente. Stranica je blokirala. Nije bilo moguće poduzeti nikakve oblike radnje za nastavak javnog poziva. Nastavak obavljanja radnje je bilo moguće tek nakon 20 minuta kada je već bilo kasno – naveo nam je jedan od kaštelanskih taksista koji se žalio na funkcioniranje aplikacije.
Je li došlo do zagušenja aplikacije, kao što se to dogodilo 2021. godine o čemu smo pisali na Portalu, službeno potvrdu iz Zračne luke nismo uspjeli dobiti.
Naime, tada je rečeno da je uslijed velikog interesa i istovremenog pristupa došlo do zagušenja rada on-line platforme, aplikativnog rješenja, za podnošenje zahtjeva za izdavanje odobrenja za korištenje autotaksi stajališta na Zračnoj luci Split. Je li i ovaj put taka slučaj, službenu potvrdu iz Zračne luke nismo dobili do izlaska ovog članka.
Kontaktirali smo i Željka Bandića, predsjednika Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Kaštela kako bi nam kazao je li upoznat sa informacijom da su taxisti imali problema sa učitavanjem dokumenata, odnosno sa slanjem zahtjeva.
- Mogu vam potvrditi da se javilo njih 80-ak koji su imali problem sa slanjem zahtjeva, no dalje je sve na zračnoj luci koja je nositelj poziva i koncesionarske odluke – kazao je kratko Bandić.
Preostaje nam samo da sačekamo Zračna luku i njihovo obrazloženje kako bi razjasnili je li bilo određenih problema.
Foto: Čitatelji