ANTE SANADER: OVDJE TREBA PREBACITI SKLADIŠTA I INDUSTRIJSKE POGONE IZ KAŠTELA
U Vučevici su službeno započeli radovi na gradnji tunela Kozjak i pristupne trase prema cesti D8 koja će ići preko Gomilice, Kambelovca i Lukšića. Kako smo jutros pisali na Portalu uvođenje u posao kineske tvrtke CRBC organizirano je uz visoke državne i županijske dužnosnike koji su istaknuli zadovoljstvo početkom radova na ovom mega projektu za Splitsko – dalmatinsku županiju i grad Split. No, s tim se nisu složili građani i predstavnici pojedinih političkih stranaka grada Kaštela, koji su također pristigli u Vučevicu te su oštro osudili gradnju buduće trase.
- Kaštela su grad od 60 tisuća ljudi i o ovom projektu ih se ništa ne pita. Uzimaju nam didovinu, razaraju nam zemlje. Je li to demokaracija. Nadalje, država pod navodnicima, novi u ulaz u Split rješava preko ceste D8 na kojoj je do sada pognulo stotine ljudi, a žele je još dodatno opteretit prometom. To je ulaz za Split koji razara Kaštela. Moramo dignuti glas za svoju dicu. To nam je dužnost i kao starosjediocima – kazao je Tomislav Tadin iz Kaštel Kambelovca.
Tomislav Tadin
Istog mišljenja je i Teo Kapov koji je bio ogorčen odlukom da trasa ide preko kaštelanskog polja koje će se uništiti i devastirati.
- Mi smo građani Kaštela. Ovo trasa devastira kompletno polje do Kaštel Kambelovca, a uz to je najbitnije reći da ta trasa dolazi na D8 koja je najzakrčenija cesta u državi. Ta cesta trenutno ne može primiti toliki promet. Kad dođe ljeto Kaštelanima do Splita treba dva sata. Je li u ovoj državi postoji struka i ljudi koji to znaju riješiti i izračunat koja je najbolja opcija. Neka struka odluči gdje bi treba proći cesta – kazao je Teo Kapov.
Teo Kapov
Upravo do struke željeli su doći okupljeni Kaštelani kako bi im se neke stvari razjasnile. Među pojedinim građanima bili su i vijećnica MOST-a Milija Baldić Lukšić, predsjednica kaštelanskog SDP -a Ivana Perišin i nezavisni vijećnik Željan Jurlin te im je nakon iskazanog nezadovoljstva kojeg su podijelili s glasnogovornicom Hrvatskih cesta ponuđeno da odu na razgovor, što je i učinio Jurlin. Prema njegovim riječima razgovarao je s predstavnicima Hrvatskih cesta i dogovoren je sastanak sa zainteresiranom javnosti i Gradom, jer kako su kazali iz HC-a na tematsku sjednicu neće doći.
Upravo ova pitanja okupljenih prosvjednika uputili smo dužnosnicima koji su stigli na službeno otvaranje. Evo kako je negodovanje građana na gradnju trase od tunela Kozjak do državne ceste D8 komentirao Josip Škorić predsjednik Uprave HC-a.
Škorić: Da bi se nešto izgrdilo, treba podnijeti određene žrtve !?
Na postavljeno pitanje jesu li u Hrvatskim cestama upoznati sa činjenicom kako je cesta D8 već sad prometno zakrčena, jer je riječ o cesti koja u smjeru Solina u dužini od 8 kilometara ima četiri semafora te se tijekom dana u više navrata stvaraju prometne gužve koje su tijekom sezone nesnosne.
- Naravno da smo upoznati. Ali da bi nešto izgradili i kvalitetno riješili cijeli ovaj promet na području grada Splita, aglomeracije splitske, moramo podnijeti određene žrtve. Ako hoćemo nešto graditi naravno da će to utjecati na trenutne prometne tokove koji su izgrađeni. U konačnici će oni donijeti benefit prije svega građanima grada Splita. Ljudi su zabrinuti i u Solinu što sada ovise samo o jednom ulazu, ipak će se taj promet disperzirati. Nema razloga za zabrinutost – rekao je Josip Škorić predsjednik Uprave HC-a koji je naveo i kako će se do 2027. godine riješiti Širina gdje će se značajno povećati protočnost na kaštelanskoj cesti, dok se ne izgradi most preko kaštelanskog zaljeva.
Josip Škorić predsjednik Uprave HC-a
Škorić je kazao i kako je ova trasa izabrana na temelju Prostornog plana županije te da su građani imali prilike sudjelovati u javnoj raspravi te je na upit, kako je rasprava bila za vrijeme covida, naveo da su Prostorno planska rješenja već odavno uređena. Škorić je pojasnio da će se raditi i trasa od Sućurca koja će voditi na most preko zaljeva.
Boban: Ako se bavimo prosvjedima, nismo zaslužili da išta imamo
Tijekom svog govora prilikom otvaranja radova župana Blaženka Bobana smo pitali, obzirom da je vrlo često isticao kako je ponosan na mnogobrojne projekte u Kaštelima te razvoju grada koji ide uzlaznom putanjom, je li suosjeća s građanima koji iskazuju svoje nezadovoljstvo.
- Suosjećam sa svakim građaninom koji ima problem bilo koje naravi. Isto tako znam da će svaki građanin po završetku ovog projekta imati iznimni benefit u samom prometu. Ja živim u Solinu i sami znate kroz kakve gužve prolazim svako jutro i svako poslijepodne. Ako ćemo to ostaviti na toj razini, ako ćemo se samo baviti demagogijom i ako ćemo se baviti da ne radimo nego prosvjedujemo i bunt činiti među ljudima onda uistinu nismo zaslužili da išta imamo. Vrijeme da drugi grad u Hrvatskoj zaslužuje da dobije adekvatnu prometnu infrastrukturu, da dobije prave luke koje ćemo poslije ovoga vidjeti. Vrijeme je da ovaj dio postane integrirani dio Hrvatske u punom smislu te riječi – kazao je Boban i dodao se moraju iskoristiti Europski fondovi i blagonaklonost hrvatske Vlade i Hrvatskih cesti.
Župan Blaženko Boban
Boban je dodao i da Prostorni plan ove trase egzistira od 2012. godine preko Županijskog prostornog plana i preko Plana grada Kaštela koji je prošao sve što je potrebno, temeljem čega je trasa dobila legitimitet i legalitet.
- To su veliki infrastrukturni projekti. Ne smijemo dovesti u situaciju njihovu upitnost, ako su trase određene prostornim planovima, ako je sve napravljeno u zakonitoj proceduri gdje su građani imali pravo reagirati. Mi danas nećemo više otvarati pitanje trasa. Tražimo da se što prije izdaju građevinske dozvole i rješevaju imovinsko pravni odnosi u zakonitoj proceduri. Ne može nitko zaustaviti velike infrastrukturne projekte, mi smo to zakonski reagirali. Ali naravno, moraju biti na pravedan način obeštećeni i to će Hrvatske ceste i napraviti – zaključio je ministar Oleg Butković.
Tijekom otvaranja radova među okupljenim dužnosnicima bio je i potpredsjednik Sabora, Ante Sanader. Evo kako je komentirao gradnju tunela Kozjak i trasu prema Kaštelima.
Ante Sanader
- Cesta je nužnost, ništa se ne devastira. Ovo je za Kaštela izlaz na autocestu. Ovo je perspektiva gospodarskog razvoja ovog kraja, ali i Kaštela koja su grad predivnog življenja da bi u njima imali skladišta i raznorazne industrijske pogone. Izborili smo se po pitanju Jugovinila, izborili smo se za Eko projekt kaštelanski zaljev. Ovo je sljedeća faza da se prebace svi pogoni u Vučevicu jer je 500 hektara zemlje neiskorišteno – kazao je potpredsjednik Sabora Ante Sanader koji je sudjelovao na otvaranju ovih radovi za koje se u javnosti govori da je pokretanje ovog projekta upravo njegova ideja.
Foto: Ivana Topić