GRAĐANI OŠTRO PROSVJEDOVALI PROTIV TRASE CESTE
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković jutros je, uvođenjem u posao izvođača, otvorio radove na projektu „Spojna cesta čvorište Vučevica na A1 – čvorište na DC8", dionicu prometnice od Kaštela do sjevernog portala tunela Kozjak, uključujući tunel. Na samom otvorenju skupilo se i nekoliko desetaka građana koji su prosvjedom izrazili svoje nezadovoljstvo s planiranom trasom ceste.
Kineska tvrtka CRBC službeno je uvedena u posao na gradnji tunela Kozjak i trase prema državnoj cesti D8 koja će ići preko Gomilice, Kambelovca i Lukšića. Uz potpredsjednik Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića na otvaranju radova sudjelovao je župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
- Radi se o najkompleksnijoj dionici kada govorimo o fazi projekta od čvora Vučevica do Kaštela, koja se sastoji od tunela dugog 2500 metara, tri nadvožnjaka, dva vijadukta, cestarskih prolaza te zidova zaštite od buke. Vrijednost ove dionice je 75 milijuna eura i treba se izgraditi u roku od tri godine. Paralelno s tim ćemo predati zahtjev za građevinsku dozvolu za zadnju dionicu odnosno spoj s državnom cestom D8 i smatram da bi u jednakom roku uspjeli tada završiti i samo čvorište na ovoj cesti. To je prva faza ovog velikog projekta, a u drugoj fazi predviđen je spoj na Kopilicu odnosno izgradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva – kazao je prilikom otvaranja radova Josip Škorić predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
Pokretanjem ovog projekta zadovoljan je i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji je podsjetio kako Hrvatske ceste diljem zemlje provode čitav niz strateških projekata.
- Hrvatske ceste provode čitav niz velikih infrastrukturnih strateških projekata, a jedan takav projekt je i novi ulaz u grad Split. Danas je uvođenje u posao kineske tvrtke koja je izvodila i Pelješki most. Ona će probijati tunel i spojiti nas na državnu cestu D8. Vrijednost projekta je 75 milijuna eura bez PDV-a i u drugoj fazi je novi ulaz u Split, gdje se priprema studijska dokumentacija, izrađena je maritimna studija i treba poštivati sigurnost plovidbe, pa će širina plovnog puta biti 200 metara, visina mosta 55 metara kao i na Pelješkom mostu, tako da se i te radnje pripremaju kako bi se u drugoj fazi krenulo i s realizacijom toga projekta. Prije nekoliko godina smo ovdje imali sjednicu Vlade i pokrenuli smo čitav niz infrastrukturnih projekata – kazao je ministar Butković.
Zadovoljstvo pokretanjem radova na tunelu Kozjak iskazao je i župan Blaženko Boban nazvavši ga megaprojektom za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju.
- Danas, ovim otvaranjem nove stranice i početkom radova na tunelu Kozjak, kreće megaprojekt za Splitsko-dalmatinsku županiju i aglomeraciju od Trogira do Omiša. Posebno je ovo velik projekt za grad Split. Iznimno je vrijedan projekt koji puno donosi građanima i turistima. Blizu smo Lećevice gdje ćemo za koju godinu odvoditi komunalni otpad, a ovo će biti najbrža trasa prema Lećevici, ali i prema Zračnoj luci „Sveti Jeronim“ i prema novom ulazu u Split - rekao je župan i dodao da osjeća zadovoljstvo gradnjom ovog projekta zbog činjenice da gotovo preko 250 tisuća ljudi u aglomeraciji drugog najvećeg grada u Hrvatskoj ima jedan polu ulaz u grad.
Tijekom službenog otvaranja radova, kako smo naveli bilo je građana koji su iskazali nezadovoljstvo gradnjom trase sa spojem na D8 u Kambelovcu. Tom prilikom dobili su i odgovore na konkretno postavljena pitanja o čemu možete čitati u narednom tekstu.
Foto/Video: Ivana Topić/PGK