Sinoć je na adresu redakcije Portala stigla reakcija Joška Berketa bivšeg gradonačelnika Kaštela, sadašnjeg gradskog vijećnika, na otvoreno pismo dr. Mihovila Biočića gradonačelniku i vijećnicima Grada Kaštela vezano za tunel Kozjak, a koje je smo nedavno objavili. Istu prenosimo u cijelosti.
Zdravi bili Dr.Biočić
Često nađete neki povod za javno pismeno obraćanje, a ovaj put i čak i protestirate.
A di ste bili do sada doktore Biočiću.
Tema prometne devastacije Kaštel Sućurca Vam je i te kako dobro poznata. Kaštel Sućurcu se napravila nepopravljiva šteta što nije napravljeno denivelirano križanje preko D8 sa nesmetanom prometnicom sjever-jug sa nogostupima. Građani su se bunili i bili privođeni…
„U demokraciji je vlast zbog naroda, a ne obrnuto“: citat Dr. Biočić
Kao posljedica te katastrofalne pogreške dodana su još dva križanja sa semaforima, ukupno 3 na manje od 1 kilometra
O tunelu kroz Kozjak, pristupnoj cesti i mostu ne priča se od jučer. Projekt koji je nazvan „Novi ulaz u Split“ definiran je Prostornim planom Splitsko dalmatinske Županije, a opčine i gradovi su ga dužni uvrstiti u planove nižeg reda (GUP).
Ne znam ikoga iz ovog našeg Grada da je bio Predsjednik Županijske skupštine i Predsjednik Gradskog vijeća u zadnjih 25 godina, osim Vas. To su institucije koje u rukama imaju i nožice i sukno, a prostorno planski sve kreiraju. Da ne spominjem i Vaš politički uticaj. Ni župani ni gradonačelnici nemaju tu nadležnost. Ne možete sada tek tako pilatovski oprat ruke.
U demokratskoj i stručnoj raspravi, hoće li spojna cesta od južnog portala tunela prema zapadu ili prema istoku, ne bi trebali imati ni malo dvojbe. Prebaciti ovaj važan problem za naš Grad na prepucavanje tko je iz Sučurca, tko iz Kambelovca i tko bolje štiti svoju djedovinu je deplasirano.
Uvatili ste se na baketinu jer vidim da me dva puta „Ad Hominem“, spominjete, pokušavajući uvjeriti sebe i javnost o vašoj velikoj brizi „o ovo malo polja i gaja šta je ostalo Sučurcu“. A sigurnost građana?
„Razum ne može pobijediti taštinu“ ! (Leszek Kolakowski)
Da pitate Prof.Dr. Dadića, koga spominjete, neupitnog stručnjaka za promet, da li bi u projektu „Novi ulaz u Split“ cesta od južnog portala tunela Kozjak trebala ići prema istoku, uglavnom uz trasu trenutnog vatrogasnog puta, iznad Lukova i sjeverno od Sv. Jurja na Putalju, spuštajući se preko južnog brida kave bez ometanja funkcioniranja eksploatacije tupine i bez rušenja i jedne kuće, spaja na denivelirani spoj na D8 (Sv.Ivana Pavla II) kod Metroa i dalje na most za Split, ili da od južnog portala tunela cesta ide na zapad preko Gomilice, Kambelovca i Lukšića i nakon nekoliko serpentina se spaja u Kambelovcu na D8. Tako bi cijeli promet sa autoputa u projektu „Novi ulaz u Split“ išao prema Splitu i preko ona tri prije spomenuta križanja sa semaforima u Kaštel Sučurcu. Koliko je samo do sada bilo prometnih nesreća na tim semaforima, a posebno na onom kod Puta Dragočeva sa smrtnim ishodom.
Ni malo ne sumnjam koji bi odgovor bio Prof. Dr. Dadića, a posve sam siguran da jednako misli i velika većina građana Kaštel Sučurca.
Spojna cesta od južnog portala tunela Kozjak ne smije se nikako i nigdje spajati na brzu cestu D8 osim kod Metroa gdje će promet ići ravno preko mosta za Split. D8 nije ni tehnički ni sigurnosno spreman za preuzeti promet sa autoputa koji vodi za Split i obrnuto.
Spominjete i one koji se boje gužve na semaforima kod tako velikog prometa, što je svakome jasno. Svakako da bi gužve bile višestruko veće sa svim posljedicama za okoliš. Vaša ideja da se to riješi sa tri trake u svakom smjeru sa postojećim križanjima i semaforima, bolje je da i ne pitate Prof. Dr. Dadića, “bacit će vas“.
S poštovanjem, Joško Berket