Učiteljica engleskog i talijanskog jezika Tina Parać iz OŠ kneza Trpimira iz Kaštel Gomilice pokrenula je eTwinning projekt "My City Break" koji je odrađen u suradnji s još tri škole iz Francuske i Portugala, te s više od 120 učenika petih razreda u dobi od 10 do 12 godina.
Projekt je usklađen sa kurikulumom i međupredmetnim temama nastavnog predmeta Engleski jezik u svim partnerskim zemljama. Sve projektne aktivnosti provodile su se tijekom nastave engleskog jezika, ali i satova razrednika tijekom cijele školske godine.
Cilj projekta bio je motivirati učenike na učenje engleskog jezika provodeći zanimljive i djeci zabavne aktivnosti te na taj način osnažiti četiri osnovne jezične vještine govorenje, slušanje, čitanje i pisanje.
- Radeći na projektnim zadatcima osvijestili smo i važnost digitalnih kompetencija, kako učenika, tako i učitelja, stoga ni tehnološki trenutak nije ostao zanemaren. Suradnja s projektnim partnerima održavala se u redovitim virtualnim susretima i na ESEP platformi uz aktivno korištenje engleskog jezika. Projekt je započeo u rujnu 2023. godine i odvijao se u nekoliko faza. Na početku smo suradnički osmislili i uredili e-knjigu gdje su se svi sudionici projekta trebali kratko predstaviti na engleskom jeziku – kazala je Parać i navela kako se njihovu e-knjigu može i prolistati, a o predstavljanju škola više možete vidjeti OVDJE.
Svakako najzanimljiviji dio projekta je bio predstavljanje kulturno povijesnih znamenitosti gradova i izrada vodiča. Tijekom nastave engleskog jezika, sukladno kurikulumu nastavnog predmeta Engleski jezik, učenici su ovladali vokabularom i izrazima za mjesta u gradu, pridjeve za opisivanje mjesta (selo i grad), sigurno sudjelovanje u prometu – odlazak u školu, izricanje prezenta, pravila pisanja velikog početnog slova itd.
Potom su, sukladno projektnom planu, učenici bili pozvani istražiti tri do četiri povijesno-kulturne znamenitosti svoga grada. Zatim su raspravljali o istraženim podatcima nastojeći dotaknuti sve tražene kulturne aspekte. Na kraju su se trebali kreativno izraziti snimajući kratke video uratke.
- Ovaj su zadatak učenici prihvatili s oduševljenjem i bili su iznimno motivirani da ga što bolje odrade. Njihove su radove učiteljice postavljale na zajednički dokument Genially i tako je nastao međunarodni digitalni vodič naziva My City Break. U zadnjoj fazi našeg projekta, svi projektni partneri imali su zadatak pogledati i proučiti video uratke svojih projektnih partnera. Projekt smo zaokružili Kahoot kvizom o gradovima iz digitalnog vodiča kojeg su suradnički osmislile sve učiteljice. U virtualnom susretu zajednički smo odigrali Kahoot kviz naziva "My City Break" tijekom kojeg su naši učenici pokazali zavidno znanje o gradovima svojih partnera – rekla je Parač.
Tijekom rada na projektu, obilježili su sve blagdane i važnije datume, poput obilježavanje Dana prevencije vršnjačkog nasilja (Pink Shirt Day) i sudjelovanje svih partnera u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta (Safer Internet Day) 2023. Više o projektu se može vidjeti OVDJE.
Kako je navela Parać, projektni suosnivač je učiteljica engleskog jezika Senay Saglik, iz škole Ahmet Rasim Ilkokulu iz Istanbula, a za iduću školsku godinu učiteljice već osmišljavaju novi eTwinning projekt.
Foto: Tina Parać