Upravni odjel za financije, javnu nabavu i naplatu prihoda, Odsjek za javnu nabavu Grada Kaštela pokrenuo je postupak javne nabave male vrijednosti za izradu prostorno-planske analize i plana uređenja prometne mreže Kaštela.
Radi se o značajnom projektu planirane vrijednosti od 50 tisuća eura bez PDV-a koji treba sadržavati cjelovitu multidisciplinarnu analizu postojeće prometne mreže, stvarnih i predvidivih prometnih potreba i postojeće prostorno-planske dokumentacije u svrhu unaprjeđenja:
- kvalitete života stanovnika i posjetitelja,
- urbane mobilnosti,
- prometne sigurnosti,
- komunalne opremljenosti,
- usklađenosti prostorno-planskih rješenja sa stvarnim i planiranim prometnim potrebama i mogućnostima i
- prostorno-planske dokumentacije u dijelu javnih prometnih površina
a predlaganjem više varijanti, utvrđivanjem opravdanosti potrebnih ili nepotrebnih novih i starih trasa prometnica, ukidanjem ili rekonstrukcijom postojećih ili planiranih trasa.
Osim analize elaborat treba sadržavati i dugoročni plan uređenja prometne mreže s predviđenim fazama i vremenskom perspektivom ovisno o rastu broja stanovnika i ostalih korisnika, te koracima u unaprjeđenju prometne mreže.
Prostorni plan uređenja grada Kaštela zasniva se na pretpostavci kako će na prostoru grada živjeti oko 50.000 stalnih stanovnika i boraviti oko 20.000 povremenih stanovnika te kako će se na spomenutom prostoru nalaziti do 20.000 radnih mjesta. Predviđeni broj stanovnika smatra se realnim i poželjnim maksimalnim okvirom demografskog razvoja na području grada do kraja planskog razdoblja, odnosno do 2030. godine pa tako i prometna studija mora uzeti u obzir kako postojeće stanje, tako i planirani razvoj Kaštela.
Grad Kaštela ima veliki broj postojećih ulica koje su u naravi uglavnom naslijeđeni poljski putevi, minimalno rekonstruirane te svakako neprimjerene potrebama modernog urbanog prometa. Takve značajno poddimenzionirane prometnice sve teže servisiraju prometno opterećenje koje generira sve gušća izgrađenost, odnosno popunjavanje neizgrađenih dijelova urbanog područja.
Potrebno je smanjiti dodatno prometno opterećenje koje bi rezultirala nova gradnja, a time bi se smanjilo dodatno narušavanje i onako problematične prometne funkcionalnosti.
Promet u mirovanju, kao zasebna cjelina analize unutar cjelovite prostorno-planske analize prometne mreže grada Kaštela, u smislu zatečenog stanja jest potkapacitiran. Poglavito se to odnosi na područja užih povijesnih jezgri naselja te je integralnim pristupom i analizom potrebno predvidjeti varijante i mogućnosti rješenja javnih parkirališnih površina, višeetažnih garažnih prostora i sl, i to na području izvan povijesne jezgre koju definira gusta naseljenost i izgrađenost te načini i modaliteti povezivanja istih sa povijesnim jezgrama primjenom pješačkih i/ili biciklističkih koridora ili na drugi način.
U svrhu analize prometa u mirovanju potrebno je izraditi situaciju sa rasterom mogućih lokacija površina za uređenje prometa u mirovanja, u odnosu na potrebe, zahtjeve i mogućnosti te integracija istih u sklopu prijedloga poboljšanja prometne infrastrukture i prometnih režima za sve vrste prometa kako na glavnim tako i na sporednim prometnim pravcima prometne mreže grada Kaštela.
Naveli smo samo dio potreba grada koje treba sadržavati nova prometna studija a kolika je za njom potreba svjedoci smo u svakodnevnom životu grada, naročito u ljetnim mjesecima kada je uvelike povećan broj stanovnika Kaštela.
Planirani vremenski rok za izradu prometnog elaborata je 12 mjeseci. U navedeni rok ne ulazi vrijeme odlučivanja o prispjelim ponudama kao i vrijeme potrebno za očitovanje Povjerenstva na dostavljene prijedloge, što znači da bi ovaj važan plan mogli očekivati do proljeća 2025. godine.