NA SJEDNICI GRADSKOG VIJEĆA USVOJEN PRIJEDLOG
U Gradskoj vijećnici danas je održana posljednja ovogodišnja sjednica Gradskog vijeća na kojoj je među ostalim usvojena izmjena i dopuna odluke o načinu pružanja jave usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada. Slijedom usvajanja odluke doći će do promijene cijene odvoza, odnosno prikupljanja opada gdje se povećava cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnike sa 6,11 eura na 7,55 eura, a povećava se i varijabilni dio iznosa. Promjene su uslijedile i za obrtnike i poduzetnike.
O prijedlogu odluke na sjednici vijeća izvijestila je Marija Vučica pročelnica Upravnog odjela za gospodarski razvoj i fondove Europske unije.
- Ovim prijedlog mijenja se iznos cijene obveze minimalne javne usluge i to je iznos koji se osigurava radi ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvaliteti pružanja javne usluge kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu, a kako je to određeno Zakonom o gospodarenjem otpadom – kazala je kratko Vučica i navela promijene koje će nastupiti, a koje nam je pojasnio direktor komunalne tvrtke Zeleno i modro Alen Lučić.
Razlozi povećavanja prikupljanja i zbrinjavanja otpada
- Na početku moram kazati kako je povećanje cijena prikupljanja i zbrinjavanja otpada na prvom mjestu uvjetovano povećanjem gotovo svih troškova u 2023. godini, a dodatna povećanja troškova očekujemo i u 2024. godini. Najveći pojedinačni udio kod povećanja troškova su zbrinjavanje odvojeno prikupljanog otpada i zbrinjavanje otpada sa reciklažnog dvorišta koje je poraslo za 115 tisuća eura, troškovi dostave računa i poštanske usluge su nam porasle za 25 tisuća eura, dok je jednako tako nedavno potpisan kolektivni ugovor temeljem kojeg slijedi i porast plaća zaposlenicima –kazao nam je Alen Lučić, direktor Zelenog i modrog komentirajući razloge zbog kojih dolazi do povećanja cijena usluga.
Isto tako Lučić je dodao kako imaju službenu najavu da će cijena deponiranja miješanog komunalnog otpada na deponiju porasti dvostruko, odnosno preko 100 posto što će stvoriti dodatnih više od 560 tisuća eura na razini godine.
- Kućanstvima će se fiksni dio povećati za 1,44 eura, a varijabilni dio računa rasti će za 18 posto. Prosječno poskupljenje će biti oko 20 posto, no to će utjecati više čimbenika. Obrtnici i poduzetnici će imati istovremeno i povećanje i smanjenje fiksnog dijela cijene. Nominalan iznos fiksnog dijela cijene će porasti 30 posto, ali se povećavaju i popusti na tu cijenu. Oni obrtnici i poduzetnici koji proizvode minimalno otpada će od sada imati popust od 95 posto i cijena će im se čak smanjiti. Tu govorimo o 360 obrtnika i poduzetnika koji će mati nižu cijenu, a do takvog načina obračuna cijene smo došli nakon više sastanaka sa obrtnicima. Oni poduzetnici i obrtnici koji proizvode isto ili manje otpada od prosječnog kućanstva imati će popust od 95 posto – kazao je Lučić i dodao tko proizvodi više otpada će plaćati više od onoga tko proizvodi manje otpada.
- Tako se vodimo načelom „onečišćivač plaća“ i izlazimo u susret našim korisnicima. Još jedna novost tiče se kaštelanskih iznajmljivača. Oni će za samo 5 mjeseci u sezoni plaćati iznos propisan za ne kućanstva, dok će ostali veći dio godine plaćati kao kućanstva. Treba naglasiti da će se od sveukupnih 560 tisuća, gotovo pola, odnosno 280 tisuća eura nadoknaditi iz proračuna grada dok će se ostali dio nadoknaditi podizanjem cijena - zaključio je Lučić.
Tijekom izlaganja ove odluke za riječ se javio SDP-ov vijećnik Mario Banovac kojeg je zanimalo je li komunalna tvrtka razmišljala o tome da se izađe građanima u susret da im dva pražnjenja mjesečno budu gratis.
- Razmišljali smo u tome, da bude uračunato u cijenu, međutim imamo različitih volumena spremnika i različite cijene dodatnog pražnjenja i time bi uvijek netko bio na gubitku – odgovorio je Lučić i dodao da su zbog tih razloga i odustale od takve odluke.
O ovoj temi se govorilo i tijekom aktualnog sata o čemu izvijestiti u tekstu o vijećničkim pitanjima.
Foto: arhiva (kastela.hr)