Dva mjeseca protekla su otkako smo posljednji put secirali rekonstrukciju raskrižja na Širini, službeno drugog najopterećenijeg u državi - prvo je tek koji kilometar dalje, u Stobreču - kada smo ustanovili da se za početak radova čekaju konzervatori sa svojim konačnim nalazima i Tomislav Debeljak s dokazom da je njegova tvrtka DIV uopće sposobna iznijeti projekt vrijedan oko 23 milijuna eura, piše Dalmatinski portal.
Tada su nam iz Hrvatskih cesta najavili da će arheološka istraživanja na vrijednom lokalitetu biti završena 'najkasnije za 30 dana', a baš u tom roku trebalo je utvrditi hoće li Debeljak dostaviti novu bankovnu garanciju za ozbiljnost ponude, budući da mu je stara istjecala početkom rujna.
Nakon što smo ostavili pristojnih dodatnih mjesec dana, priupitali smo Hrvatske ceste gdje je zapelo, odnosno nazire li se napokon odčepljivanje Širine.
'Konzervatorski istražni radovi dovršeni su prije deset dana, a sada se čeka njihov zaključak koji će, uzevši u obzir važnost ove lokacije, izrađivati i Ministarstvo kulture', objašnjeno nam je.
Na Širini su očekivano pronađeni vrijedni antički ostaci, između ostalog i južni zid Salone, no to ne bi trebalo značajno utjecati na sami projekt izgradnje dvaju velikih nadvožnjaka jer bi se oni ionako nalazili na stupovima - po svemu sudeći trebat će tek izmjestiti pokoji pilon za nekoliko metara tamo ili ovamo, kako ne bi doslovno stajao na zidu Salone.
No precizne uvjete i upute konzervatora i Ministarstva kulture, kažemo, tek se čekaju - a za njih ne postoje konkretni rokovi. Može biti za jedan ili dva, a može i za četiri ili pet tjedana.
Kako se ne očekuju velike izmjene u projektu, odmah nakon toga može se započeti sa stvarnim radovima. Navodno.
Jer tu u jednadžbu ulaze Tomislav Debeljak i njegova DIV grupa, koji su još prije nekoliko godina pobijedili na natječaju i dobili ovaj vrijedni posao. Kako se sve oteglo, tako je i istjecala bankovna garancija za ozbiljnost ponude - a Debeljakove tvrtke upadale su u sve očitije poslovne probleme i konstantno plešu između predstečaja i stečaja. U kuloarima se moglo čuti da bi mnogima odgovaralo da se njihova situacija razriješi prije nego što stvarno započnu s radovima na Širini, jer bi odlazak u stečaj usred ovog posla sasvim sigurno dodatno blokirao cijeli projekt. Međutim…
'Početkom rujna naplaćeno je bankovno jamstvo na iznos od 1,8 milijuna eura, no Debeljakove tvrtke potom su dostavile novo jamstvo i stoga još uvijek službeno figuriraju kao izvođači radova', otkrio je za Dalmatinski portal sugovornik vrlo dobro upućen u ovu temu, priznavši i da malo tko vjeruje da one imaju operativnu i financijsku sposobnost iznijeti ovaj skupi i kompleksni zahvat.
No zasad nema druge nego nadati se.
U protekla dva mjeseca od posljednje provjere, dakle, na Širini se nešto simbolično pomaklo prema naprijed - no činjenica je da je i izgubljeno nešto vremena, rokovi početka rada su produljeni za koji mjesec.
U međuvremenu su nas posjetili premijer Andrej Plenković i njegov ministar prometa Oleg Butković, koji o katastrofalno začepljenom prilazu drugom najvećem gradu u državi nisu progovorili ni riječi - no ne sumnjamo da će biti prilike za to.
Kako su mjesec dana uoči lokalnih izbora 2021. godine u Splitu svečano potpisali ugovor o početku radova, tako bi idućeg proljeća - prigodno, uoči još jednih izbora - mogli objaviti da su radovi doista i započeli.
Nije mala stvar pune tri godine potrošiti za pronaći bager i lopatu.
DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI
- studeni ili prosinac ove godine, do kada bi konzervatori trebali dostaviti svoje upute za prilagodbu projekta pronađenim arheološkim nalazima
- predizborna kampanja kao savršen termin za početak radova, pune tri godine nakon što je ugovor potpisan
Više pročitajte na Dalmatinski portal.