VIŠEGODIŠNJI PROJEKTI IZ EU FONDOVA TE DIO PROJEKTA SVJETSKE BANKE
Dugi niz godina Kaštela vape za rekonstrukcijom i modernizacijom pružnih prijelaza te novih stajališta o čemu smo pisali u više navrata i to uz obećavajuće odgovore iz Hrvatskih željeznica. Bliži se kraj 2023. godine, a radova još uvijek nema na vidiku. Iako je bilo najava o početku radova kako smo pisali na Portalu još u veljači ove godine, nadajući se da će se HŽ-e zauzeti za građane Kaštela kako bi imali željeznicu dostojnu 21. stoljeća, a ono što je još važnije sigurnije pružne prijelaze za građane, no ni ova godina neće donijeti ništa novo.
Naime, proteklih godina predstavnici Grada, članovi mjesnih odbora i mediji na poticaj i zahtjev građana Kaštela od nadležnih iz Hrvatskih željeznica su zahtijevali da poduzmu određene nužne korake kako bi se pružni prijelazi rekonstruirali i modernizirali te kako bi se uredila i postavila nova stajališta. Kada je u pitanju rekonstrukcija željezničkog mosta u Kambelovcu, uglavnom je sve ostalo na obećanjima, kako smo pisali još krajem 2021. godine na Portalu.
- Rekonstrukcija željezničkog mosta Kambelovac na pruzi M604 u Kaštel Kambelovac uključena je u Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.- 2026. koji je financiran iz EU fondova. Financijska sredstva za navedeni Nacionalni plan biti će osigurana do kraja ove ili najkasnije početkom sljedeće godine, nakon čega ćemo pokrenuti postupak javne nabave za ugovaranje izvođenja radova na mostu Kambelovac. Predvidivi rok za završetak radova je kraj 2022.godine - stoji u odgovoru koji je HŽ- e poslao Gradu Kaštela, još prije dvije godine.
I danas 2023., odgovor iz HŽ-a koji smo dobili nije ništa drugačiji. Ali, budi nadu da će se u sljedećoj godini stvoriti uvjeti kako bi se izvođača radova moglo uvesti u posao.
- Rekonstrukcija spomenutog mosta predviđena je u sklopu projekta Uklanjanje „uskih grla“ na željezničkoj infrastrukturi, a financira se iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. Potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava očekuje se uskoro, nakon čega će se zaključiti i ugovor s izvođačem radova – navode iz HŽ-a.
Osim rekonstrukcije željezničkog mosta u Kambelovcu, HŽ-e bi trebao urediti stajalište u Rudinama. Tijekom ove godine uglavnom se radilo na ishođenju potrebne dokumentacije
- Za projekt izgradnje željezničkog stajališta Rudine izrađeni su glavni projekti, a krajem ožujka ove godine pokrenut je postupak ishođenja građevinske dozvole. Trenutno se provodi postupak prikupljanja potvrda glavnog projekta nakon čega slijedi izdavanje građevinske dozvole – rečeno je iz Hrvatskih željeznica.
Valjda dodati da nakon izdavanja građevinske dozvole slijedi javna nabava, kako nam je pojašnjeno još u veljače ove godine kada smo pisali na ovu temu.
- Za izgradnju željezničkog stajališta Rudine izrađen je glavni projekt prema ranije ishođenim posebnim uvjetima građenja. Predaja zahtjeva za ishođenje građevinske dozvole planirana je ovoga mjeseca, nakon čega se pokreće postupak javne nabave za radove – rečeno je iz HŽ-a prije sedam mjeseci.
Najizglednije je da će ponajprije raditi prijelaz u Lukšiću
Još u listopadu 2021. godine bilo je riječi kako se uskoro očekuje početak radova na modernizaciji i uređenju željezničko-cestovnog prijelaza Kaštel Lukšić mali koji se nalazi na pruzi M604 Oštarije – Knin – Split, kako smo pisali na Portalu.
Prema tadašnjem odgovoru iz HŽ-a, početak radova se očekivao u srpnju prošle godine. Riječ je o radovima vrijednim oko milijun i 280 tisuća kuna i dio su projekta Svjetske banke “Održive hrvatske željeznice u Europi”. No, kako radovi nisu počeli, nastavili smo pratiti ovu temu, gdje nam je u veljači rečeno da je predviđen početak radova u drugom kvartalu ove godine. No, i ti su se radovi prolongirali te nisu počeli ni dan danas. Razlozi nam nisu poznati. A evo, što kažu danas iz Hrvatskih željeznica.
- Početak radova na željezničko-cestovnom prijelazu Kaštel Lukšić mali predviđa se krajem 2023., odnosno početkom 2024. godine. Prijelaz će se osigurati novim elektroničkim uređajem za automatsko osiguranje s novim svjetlo-zvučnim signalima. ŽCP Kaštel Lukšić mali modernizirat će se u sklopu projekta nabave opreme za osiguranje 49 željezničko-cestovnih prijelaza i jednog željezničko-pješačkog prijelaza na 50 lokacija u Republici Hrvatskoj – kazali su iz HŽ-a.
Iz godine u godinu tek mali pomaci u rješavanju rekonstrukcije i modernizacije željeznice i stajališta kada su u pitanju Kaštela. No, činjenica je da su Hrvatske željeznica na nivou države pokrenule niz infrastrukturnih projekata koji bi se trebali realizirati do kraja 2027. godine kako i stoji u četverogodišnjem planu koji je objavljen.
Plan poslovanja i investicija HŽ-a od 2023.- 2027. Možete pogledati OVDJE.
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija.