LUČKA UPRAVA SPLIT PLANIRA PROŠIRENJE KAPACITETA VEZOVA
Kako bi se što bolje povezala Kaštela, odnosno zračna luka Resnik sa otočkim destinacijama, ali i Splitom te Trogirom, Lučka uprava Split planira dogradnju luke Resnik na Divuljama o čemu smo pisali na Portalu u veljači ove godine.
Naime, još 2018. godine Lučka uprava Split preuzela je na sebe obvezu da će staviti u funkciju luku Resnik. To su ispunili u svibnju 2019. i u promet je puštena jedna brzobrodska linija te su time završili prvu fazu gradnje u luci. Kako se ukazala potreba za boljim povezivanjem zračne luke Split sa otocima, krenulo se u drugu fazu kojom će se dobiti dodatni vezovi s ciljem rasterećenja cestovnog prometa i prebacivanje putnika na pomorski promet.
Do druge faze gradnje u luci, kada bi se trebao povećati broj vezova na četiri, luka ima jedan vez i mogućnost brzobrodskih linija kojih je bilo sve do ove godine. Zašto se situacija promijenila te što je do nje dovelo, pitali smo u Lučkoj upravi Split.
- Ove sezone nema polazaka katamarana iz Resnika jer kompanije koje su to obavljale prethodnih godina nisu ni prijavile sezonske linije. Razlozi ovoga izostanka nisu nam poznati – kazao je Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split i doda da je Lučka uprava spremna osigurati lučki servis svim zainteresiranim brodarima koji se prijave za navedene linije u budućnosti.
Podsjetimo, do 2019. godine, odnosno prije Covida iz Divulja je bilo po tri dnevna polaska katamarana za Brač i Hvar. Potom se brojka smanjila na samo jednu liniju čiju plovidbu je provodila kompanija Split Express. No, u srpnju prošle godine kompanija je na svom Facebooku objavila kako otkazuju plovidbe na liniji Split – Bol – Hvar – Zračna luka za ostatak sezone 2022., zbog nepovoljnih tržišnih uvjeta i visoke cijene goriva, što je učinilo nastavka usluge neodrživim.
Iako u luci nema brzobrodskih linija, u porastu su izletnički brodovi.
- Resnik kao cjelina bilježi povećanje prometa transfera izletničkim brodovima kojima je Lučka uprava postavila ponton što se pokazalo kao vrijedan doprinos usluzi putnicima poglavito onima iz Zračne luke Split. Ovo smanjuje, na jedinstven način, transferni put prema destinacijama i na taj način se prebacuje promet s cestovnih prometnica na more te se smanjuju zagušenja i doprinosi zaštiti okoliša – kazao je Mihanović i dodao da se i dalje planira proširenje kapaciteta vezova kako za katamarane tako i za transferne brodove.
Foto: arhiva (PGK)
Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Splitsko-dalmatinske županije u okviru Programa razvoja, zaštite i valorizacije pomorske baštine na području Splitsko–dalmatinske županije.