U Vili Nika u Starome danas je nastavljena tema o novom dobu turizma u sklopu Kreativnog proljeća, odnosno Tjedna kulturnih i kreativnih industrija, ovogodišnjeg Smart Cornera. Predavanje je i danas održala antropologinja u turizmu Romana Lekić u organizaciji Javne ustanove RERA SDŽ i Europe Direct Split.
Romana Lekić je doktorica znanosti, znanstvena suradnica i profesorica visoke škole u trajnom zvanju, zaposlena na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment u Zagrebu kao savjetnica dekana, nositeljica kolegija i predavač. Njeno bogato radno iskustvo i saznanja o novom dobu turizma nastojala je prenijeti prisutnima govoreći danas prvenstveno o manageru doživljaja. Tko je menadžer doživljaja, kakav je to proces koji bi se provodio kroz edukaciju te koji su benefiti, odnosno što se može očekivati djelovanjem manager doživljaja.
- On djeluje kao motivator i kreator te je svojevrsni ambasador. On povezuje kreativnu industriju i izvedbenu umjetnost. Izuzetno je bitno da on motivira partnerske odnose. Ono što je važno kod menadžera doživljaja je da on dobije metode i tehnike pomoću kojih izuzetno dobro može provesti proces. To je oblik interkulturalne komunikacije, možda čak i diplomacije. To je komunikacija kroz emociju i otvaranje srca, a gdje je od izuzetne važnosti naša prirodna i kulturna baština – kazala je Lekić.
Romana Lekić
- Vaša priča o Miljenku i Dobrili, o crljenku, Ani Roje i baletu se može iskoristiti kroz menadžera doživljaja. Imate sedam Kaštela, treba ih umrežiti da bi nastupali zajednički, jer svaki Kaštel ima svoju priču – kazala je Lekić.
Navela je kako je to novi oblik turizma koji se zove transformativni turizam te da ima puno malih oblika turizma koji ovise o atrakcijskoj osnovi u destinaciji koja je često latentna i potencijalna. Tada menadžer doživljaja kreira, jer se više ne govori o turističkom proizvodu, nego o turističkom doživljaju. On kreira zajedno sa turističkom zajednicom, muzejom, kazališnom udrugom koristeći atrakcijsku osnovu i to nematerijalnu.
- Uloga managera doživljaja je stvaranje dodane vrijednosti i pomoć je pri brend komunikaciji te izgradnji imidža autentičnosti i ponosa, tko smo i što smo. Motivi putovanja su se promijenili, ne možemo s drugačijim turistom postupat kao što smo to mogli prije par godina. Riječ je o odnosu između domaćina i gosta gdje uskače menadžer doživljaja – rekla je Lekić.
Foto: Jakov Sučić (PGK)