U prostorijama Zajednice Talijana grada Splita održano je događanje Teatra Kamishibai pod nazivom "C'era una volta" na kojem su sudjelovali i učenici četvrtih razreda škole Kneza Trpimira iz Kaštel Gomilice. Riječ je o događanju koje je dio projekta koji potiče čitanje, prepričavanje i dramsku interpretaciju, a organizirala ga je Hrvatska udruga profesora talijanskog jezika (HUPTI) u suradnji sa Zajednicama Talijana gradova Zagreba, Zadra, Rijeke i Splita. Glavni cilj projekta je potaknuti učenike da čitaju i izražavaju se na talijanskom jeziku.
Na događanju su sudjelovali učenici OŠ Skalice iz Splita, OŠ Supetar iz Supetra, OŠ Vjekoslav Parać iz Solina i OŠ knez Trpimir iz Kaštel Gomilice. Među učenicima iz Kaštela bili su Viktorija Aklić Mudnić, Margareta Benčić, Luka Režić, Marko Janković i Lorena Konsa. Zajedno s ostalim učenicima koji su sudjelovali u događanju imali su priliku otkriti čari tradicionalnog japanskog Kamishibai teatra.
Nakon pozdravnih govora predstavnice Zajednice Talijana, prof. Luise Quien, i predstavnice HUPTI-ja za Splitsko-dalmatinsku županiju, prof. Ivone Jerković, učenici su koristeći slikovne prikaze unutar drvene kutije i vlastito prepričavanje, oživjeli priče i bajke te su oduševili sve prisutne.
- Htjela bih iskoristiti priliku da se još jednom zahvalim, u vlastito ime i u ime Udruge (HUPTI), Zajednici Talijana grada Splita, na srdačnom gostoprimstvu i neizmjernoj pomoći koju su nam pružili u ostvarenju ovog projekta. Vjerujem da je ovo samo početak uspješne i plodne suradnje te ćemo u idućim godinama težiti tome da uključimo još više škola u slične projekte, kako bismo zajedno stvarali pozitivne promjene i radujemo se budućim prilikama za suradnju i zajednički napredak – kazala je profesorica Ivona Jerković te je zahvalu uputila i kolegicama.
- Također, neizmjerno se zahvaljujem svojim kolegicama Heleni Nazlić, Anet Račić-Plenković i Rozani Domančić Kujundžić, koje su ove godine bile pioniri i s učenicima ostvarile izvanredno inspirativno i zanimljivo iskustvo, izmjenjujući uobičajeni nastavni proces svojom kreativnošću na najbolji mogući način. Nadamo se da će ovakvi projekti potaknuti djecu da nastave učiti i voljeti ovaj predivan jezik – zaključila je Jerković.
Foto: I.J.