U SKLOPU PROVEDBE PROJEKTA ADRIPROMTOUR
Valorizirati bogatu prirodnu i kulturnu baštinu kroz razvoj održivih tematskih kulturnih ruta na talijanskom i hrvatskom području, kako bi se doprinijelo boljoj raspodjeli turističkih tijekova te riješilo pitanje sezonskog turizma cilj je projekta Adripromtour koji je danas predstavljen u dvorcu Vitturi u Lukšiću.
U sklopu projekta Adripromtour predstavljena je digitalna interaktivna platforma kojom se lokaliteti prezentiraju na vjeran i intenzivan način. Pristupanjem platformi potencijalni turist dobiva uvid u samu lokaciju i njene specifičnosti kao da se nalazi na licu mjesta. Cilj je motivirati goste koji još nisu donijeli odluku o turističkom putovanju i upoznati ih sa raznolikostima koje lokacija nudi.
- U digitalnoj interaktivnoj platformi bit će prezentirana četiri lokaliteta s područja grada, Podvorje, Kaštilac, Stara maslina i dvorac Vitturi. Ona funkcionira na način da potencijalni turisti mogu iz udobnosti svoga doma pogledati određene lokacije s područja Kaštela te se potom odlučiti na svoj dolazak - kazala je voditeljica projekta Adripromtour u Kaštelima, Ivana Kovač savjetnica za EU fondove grada i dodala da se time želi proširiti turistička sezona, što je ujedno i glavni cilj ovog projekta koji traje do kraja lipnja te bi time do tog vremena i sve lokacije trebale biti stavljene na platformu.
Kako je rečeno, kroz razvoj novih oblika eksperimentalnog turizma, turisti će biti potaknuti na aktivno sudjelovanje u lokalnim zajednicama. Razvijanjem zajedničkog prekograničnog identiteta i baštine, jadransko će područje postati jedinstveni turistički prostor koji će povezivati gospodarske, društvene, te kulturne sadržaje.
Partneri projekta su Universita Politecnica delle Marche, Comune di Cervia, Comune di Cesenatico, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Consorzio punto Europa, Šibensko-kninska županija, Grad Kaštela te kao vodeći nositelj projekta u Hrvatskoj Primorsko-goranska županija.
- U tijeku je daljnja promocija realiziranih prethodnih projekata Adriopromtour, odnosno kapitalizacija svega onoga što je realizirano, a odnosi se prije svega na kulturnu i pomorsku baštinu. Ostalo nam je još vrlo malo vremena da sve realiziramo. Na današnjem susretu četiri hrvatska partnera i četiri talijanska, dogovorit ćemo daljnje aktivnosti i sljedeće korake kako bi implementirali ono što je zadano u projektu – kazala je Iris Bruketa savjetnica za rad na projektima Adripromtour Primorsko-goranske županije koja je pojasnila kako aktivnosti koje su zadane projektom kako u Italiji, tako i u Hrvatskoj su iste ili slične. Sve što je zadano u projektu imaju i hrvatski i talijanski partneri, poput uređenja interpretacijskih staza, markacija interesnih točaka i slično.
Kaštela će se ovim projektom pozicionirati kao turistička destinacija za cjelogodišnji turizam. Virtualnom komunikacijskom platformom predstaviti će se odabrane lokacije s područja Grada. Cilj je na jednostavan i interaktivan način prezentirati raznolikosti Kaštela, kulturnu, turističku i eno gastro ponudu, te potaknuti turiste na samostalno istraživanje Kaštela.
Ukupna vrijednost projekta je 590 tisuća eura, a od strane Europske komisije iz Europskog fonda za regionalni razvoj financiran je s pola milijuna eura, od toga Grad Kaštela sudjeluje u iznosu od 60 tisuća eura.
Foto: Jakov Sučić (PGK)