MIJENJA SE REŽIM PROMETA NA RASKRIŽJU ZA PLANO?
Zatvaranjem stare kaštelanske ceste od Štafilića do zračne luke na Resniku zbog rekonstrukcije, sav promet na tom dijelu preusmjeren je na magistralu. Time se na zapadnom izlazu iz Kaštela vozači svakodnevno susreću s dodatnim prometnim gužvama. Problem je raskrižje Plano. Od kad je rekonstruirana magistrala, raskrižje je ostalo „sporno“ po pitanju prometne prohodnosti, a posebno zbog dijela gdje se kolnik sužava u jednu traku.
Naime, prije raskrižja Plano u dužini od nekoliko stotina metara u pravcu Trogira, prije nekoliko godina, a završetkom radova na rekonstrukciji državne ceste D8, postavljena je privremena prometna signalizacija, koja i danas tamo stoji. Uz to, postepeno se prije samog raskrižja, zatvara južni prometni trak sjevernog kolnika te se s malom devijacijom uklapa u postojeće raskrižje.
Upravo, na takvu regulaciju prometa navedene dionice, dodatno se žale vozači, jer se povećao broj vozila u prometu od kad je zatvoren dio stare kaštelanske ceste prema zračnoj luci sredinom siječnja. Zbog radova na rekonstrukciji, osim što su automobili preusmjereni na magistralnu cestu, među njima su i četiri Prometove autobusne linije.
- Od trenutka zatvaranja kaštelanske ceste između Kaštel Štafilića i Zračne luke Split radi rekonstrukcije (što je za svaku pohvalu), cjelokupan promet je premješten na brzu cestu iznad zračne luke, koja se u predjelu prije navedenog raskrižja sužava u samo jedan trak. I bez ovog dodatnog prometnog opterećenja na tom predjelu su se stvarale gužve. Frustrirajuće je stajati, svaki dan, u sve dužoj koloni u jednom prometnom traku, dok je drugi već godinama zatvoren. Približava se proljeće i dolazak prvih turista, ne želim ni promišljati kako će tada to izgledati – navodi čitatelj koji se pita, može li se otvoriti lijevi trak dok traju radovi na staroj cesti kako bi se smanjile prometne gužve.
Odgovor je vrlo brzo stigao iz Hrvatskih cesta, u čijoj nadležnosti je navedena cestovna dionica. Kako su kazali, radi se na privremenom prometnom rješenju.
- Kolege iz Tehničke Ispostave Split Hrvatskih cesta već rade na izradi optimalnog tehničkog rješenja kojim će se podići propusnost predmetnog raskrižja sa posebnim naglaskom na vozila koja dolaze iz smjera Kaštela i skreću lijevo prema Trogiru, a u cilju smanjenja prometnih gužvi na raskrižju Plano koje se generiraju u vršnim satima i koje uzrokuje privremena regulacije prometa na državnoj cesti DC 409 – kazali su iz Hrvatskih cesta.
Kako iz Hrvatskih cesta nisu precizirali u kojem roku će tehnička ispostava u Splitu iznaći optimalno rješenje, preostaje oboružati se strpljenjem, jer nema drugog alternativnog cestovnog pravca kojim iz Kaštela možete prema Trogiru, odnosno Planom.