GRADSKO VIJEĆE
Iako su vijećnici na jučer održanoj sjednici Gradskoj vijeća svoja pitanja uglavnom zadržali za točku o Informiranju tijeka radova na aglomeraciji, tijekom aktualnog sata nije nedostajalo tema među kojima je svakako najaktualnija bila gradnja tunela Kozjak. Ponovno se aktualizirala priča o gradnji prigradske željeznice od Zračne luke do Splita, ali i granicama pomorskog dobra. Osim o prometnoj infrastrukturi, bilo je pitanja iz područja kulture i socijale.
- Dala sam privatno napraviti Analizu javnog mišljenja agenciji koja se s tim bavi, na uzorku od 550 ljudi, javno mišljenje je sljedeće, 55 posto ih je za trasu koja iz tunela ide prema Splitu, preko mosta u Kopilici, šta je izvorna studija; 35 posto ih je za to da se tunel uopće ne radi i 10 posto nije zainteresirano za izjašnjavanje jer smatra da nikog nije briga šta oni kažu – kazala je vijećnica Mosta Meri Bedalov Smoje naglasivši kako je sada ta tema aktualna te je postavila pitanje gradonačelniku da ako građani zakonskim pute zatraže da daju javno mišljenje o tunelu Kozjak, hoće li ih podržati.
Kako je kazao Ivanović kada je prije dvije godine rekao da će ići prosvjedovati ispred Županije, radilo se o tome da je u Županijskom prostornom planu ponovno ugrađena dionica od tunela u Kambelovcu preko Kozjaka na Sućurac te da su se tome protivili.
- Trasa koja se sada planira od tunela u Kambelovcu na D8 preko Gomilice, Kambelovca i Lukšića otišla je predaleko. Sve što mogu dodatno reći je da ćemo vaš upit uputiti put Županije koja nosi ovaj projekt, pa ćemo od njih dobiti odgovor – pojasnio je Ivanović.
Prigradska željeznica od zračne luke do Splita
Osim ove prometne infrastrukture, bilo je riječi i o prigradskoj željeznici, povezivanju Zračne luke i grada Splita koje se dotakao vijećnik NLA i Akcije mladih Mario Serajlić.
- Ova naša priča stoji od sjednice Vlade, ja mislim da je bila u svibnju 2018., gdje je bio zaključak Vlade da se ide u tu priču. Predlažem da se pozove predstavnike iz HŽ-e infrastrukture Sektora za razvoj u suradnji sa Županijom da nam izlože koje su službene trase da sve stavimo na papir i da vidimo što je prihvatljivo, a što ne, te što je realno. Prošlo je već pet godina, ako ovako nastavimo sve bi moglo propast u vodu, a to bi bila šteta, jer je ogroman potencijal za Kaštela.
- Što se tiče prigradske željeznice, mi smo branili neke koridore koji su nam na neki način bili nedopustivi. Mi smo predlagali da ta željeznica ide ili nad D8 ili ispod D8. Njima su te obje opcije bile skupe i dali su prijedlog da ide uz D8. Mi smo taj prijedlog ima i godinu dana prihvatili i pisano ih obavijestili, od tada se ništa novo nije dogodilo – kazao je Ivanović i dodao da će na jednu od sjednica Gradskog vijeća pozvati predstavnika iz Uprave HŽ-e infrastrukture da iznesu svoju stranu.
Željezničke infrastrukture se dotaknula i Doris Grgurin govoreći o rekonstrukciji željezničkog mosta u Kambelovcu naglasivši kako građevinska dozvola istječe u veljači 2023. godine., s toga je zanimalo što je s tim projektom. Kako je kazao Ivanović dozvola je produžena, a radovi bi trebali krenuti u drugoj polovici ove godine.
O granicama pomorskog dobra
Među vijećničkim pitanjima bilo je riječi i o utvrđivanju granica pomorskog dobra na koje se osvrnuo nezavisni vijećnik Željan Jurlin kazavši kako nije moguće provesti savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u postupku upravljanja pomorskim dobrom na području grada Kaštela za 2023. godinu koje je provedeno, jer iste nisu utvrđene.
- Održan je sastanak u Splitsko-dalmatinskoj županiji sa dožupanom Stipom Čogeljom, pročelnicom Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Mateom Dorčić zajedno sa predstavnicima Grada te su me izvijestili kako je dio granica utvrđen otprije, dio prijedloga granica je u Ministarstvu na odobrenju, a jedan dio je na samom Povjerenstvu u Županiji. Na ovo pitanje i pitanje koncesija, izvijestit ću vas pisanim putem – kazao je Ivanović.
Dodajmo i kako Plan upravljanja pomorskim dobrom Grad ne donosi proizvoljno već po primjeru Splitsko-dalmatinske županije koja na posljetku, isti mora i odobriti.
Vijećnika Sarajlića je zanimalo i što je sa kaštelanskim kulama, konkretno kulom Cambi u Kambelovcu, kulom Nehaj i Ćipikom.
- Raspisan je natječaj u Ministarstvu turizma za kulu Cambi, konkretno. On će trajati još nekih 20 dana, ja se nadam da ćemo sredstva dobiti za uređenje kule Cambi uljare. Kula Nehaj će se uzeti u Plan za sanaciju, a što se tiče kule Ćipiko vodi se sudski spor između investitora i države, tako će se sudska trakavica nastaviti do daljnjega – kazao je Ivanović.
SDP-ov vijećnik Mario Banovac se dotakao pomoći socijalno ugroženim građanima te dao prijedlog da Grad napravi registar socijalnih korisnika, kako je kazao Ivanović, registar postoji i u nadležnosti je Centra za socijalnu skrb s kojim Grad Kaštela jako dobro surađuje.
Gorana Samardžića nezavisnog vijećnika s Berketove liste je zanimalo hoće li se učenici osnovne škole Prof. Filipa Lukasa do sljedeće školske godine vratiti u svoje klupe. Riječ je o nižim razredima koji su zbog oštećenja škole na nastavu prebačeni u Gimnaziju. Da je izvođač radova izabran i da će nedostatci biti sanirani na vrijeme, kazao je Ivanović.
Uz to, Meri Škopljanac Gagić, također nezavisna vijećnica s Berketove liste nastojala je skrenuti pozornost na problem parkiranja kraj Fine u Lukšiću gdje je sugerirala da se prometnim redarima ukaže da imaju razumijevanja za parkiranja uz kratko zadržavanje, jer se na obližnjem parkingu izvode radovi. Zatražila je da Grad razmotri mogućnost postavljanja prometnog znaka ispred zgrade Fine koje dozvoljava parkiranje u kratkom vremenu. Na rad pojedinih prometnih redara se osvrnuo i vijećnik HDZ-a Boško Džolić kazavši kako bi u određenim situacijama trebali imati razumijevanja.