GRADSKO VIJEĆE- PREDSTAVNICI VODOVODA O AGLOMERACIJI
Ovo je već treći put da predstavnici Vodovoda sudjeluju na sjednici Gradskog vijeća kako bi vijećnici dobili konkretne odgovore na postavljena pitanja vezana uz izvođenje radova na projektu aglomeracije na području grada. No, ni ovaj put nisu stigli predstavnici Strabaga kojeg među ostalim vijećnici najviše prozivaju, jer se njihova pitanja tiču uglavnom načina asfaltiranja ulica, kao i priključci na vodu i kanalizaciju koje se čeka u završenim ulicama.
No, za razliku od prošlog puta kada je na sjednici sudjelovao Tomislav Šuta kao direktor ViK-a, ovaj put stigao je tim u sastavu, Sanja Milišić iz Odnosa s javnošću, koordinatorica projekata aglomeracije Vesna Matić te Vedran Marketić voditelj projekta aglomeracije. Ponovno se većinu toga svelo na odgovore koji će vijećnicima stići pisanim putem.
- Zanimaju nas rokovi, do kada radovi trebaju biti gotovi. Nakon sve sramote koju Strabag radi, tražimo da se smanji cijena priključka vode. Tko je odgovoran za nakaradni završetak radova na aglomeraciji i tko će platit troškove dodatnog uređenja – kazao je HSP-ovac Ante Komljen prozivajući tvrtku Strabag, ponovno ih nazivajući bahatim manekenima.
Imamo oko 95 kilometara kanalizacije i 33 kilometra vode, za odgovore moramo imat konkretna pitanja, nadam se da je sve što je rečeno i snimljeno i da će nam kao i zadnji put biti dostavljeno, pa ćemo pokušat odgovorit na sva pitanja, rekao je to predstavnik Vodovoda i kanalizacije Split, Vedran Marketić voditelj projekta.
Pitanja o aglomeraciji tehničke naravi, ali i o operativnim problemima koji su se ticali uglavnom izvođača radova postavljali su vijećnici Ante Komljen iz HSP-a, nezavisni vijećnici s Berketove liste Meri Škopljanac Gagić i Goran Samardžić, HDZ-ov Teo Antunović, iz Akcije mladih Mario Serajlić i te vijećnice Mosta Milija Baldić Lukšić i Meri Bedalov Smoje.
Vijećnici ni ovaj put nisu imali priliku čuti što jedan od izvođača, poput Strabaga ima za reći na radove koje izvodi, jer su se pitanja vijećnika dobrim dijelom odnosila upravo na njih. No, na pitanja poput asfaltiranja ulica, kao i spajanja na vodu i kanalizaciju nakon završetka radova, odgovarao je predstavnik Vodovoda.
- Što se tiče asfalterskih radova, to je jedna boljka koja se stalno vrti, nama je nažalost ili na dobro, zadnjih sedam do osam godina uveden CCTV gdje se snima kanalizacija. U realnom vremenu stroj prolazi kroz kanalizaciju i snima status kolektora, dok jedan takav status nije utvrđen od strane inžinjera kao korekta, nema smisla ulicu asfaltirati. To najčešće pravi probleme. To je pregledavanje gdje se kodiraju greške, ako postoje, unutar sustava – nastojao je objasnit Marketić i dodao da je Strabagu ostalo dok kraja asfaltirat oko dvije tisuće tona asfalta, te da na dnevno bazi imaju po kilometar do dva za napravit.
I ViK ima primjedbe na Strabag
- Postoje i operativni problemi, neke se ulice kupe, jer postoje ulice na kojima se križaju i dva ugovora i imamo jako puno kolektora koji su napravljeni, ali ne mogu biti funkcionalni, jer donji dio nije završen, a koordinacija mora postojat. Strabag ima mjesečne planove koje nama dostavlja sa svakom ulicom i kolektorom, tako da se zna gdje će i kad kolektirat, a da to bude i financijski opravdano. Mi smo tu bez obzira na vas inzistirali da se to progusti, međutim napravili smo što se moglo i vi imate primjedbe na njih kao i mi. Šaljemo im službene obavijesti za svaki upit koji pošaljete – kazao je Marketić.
Vijećnike je zanimalo i što je sa radovima na aglomeraciji koji su obuhvaćeni B paketom, a Marketić je kazao i do kud je stigao cijeli projekt.
- Ovi ugovori su dosta složeni, ovo nisu obični ugovori o građenju, ovo su ugovori koji predviđaju propisanu komunikaciju između izvođača i nas kao naručitelja. Mi smo ovdje investitori sa 6 posto, država 24 posto, ostatak Europska unija. Imamo toliko kontrola i toliko očiju da je administriranje postalo suludo, mi to motamo radit i radit ćemo i dalje, ali iziskuje velike napore. Što se tiče Kaštela, bitni su A0 i A1 ugovori. A0 je Sućurac, Gomilica, Kambelovac dio iznad D8 s malim preklopima ispod D8 te ugovor A1, a to su svi radovi ispod ceste D8. Radovi se kreću oko 90 posto kolektora, priključaka više od 90 posto, voda 80 posto, priključci oko 40 posto. 94 posto projekta je zadovoljeno, do kraja travnja kompletirano više od 90 posto. Paket B koji obuhvaća Lukšić iznad D8 te Rudine i Rudin, u ovoj godini ćemo nastojat ugovorit, početak radova se očekuje krajem ove ili početkom iduće godine koji bi trajali do 30 mjeseci – rekao je Marketić i obećao da će na sve konkretne upite odgovoriti pisanim putem, a među ostalim vijećnica Mosta Milija Baldić Lukšić je zatražila da joj se dostavi i popis svih ulica koje su do sada završene i koje još treba napraviti.