HŽ-OVI PROJEKTI U GRADU I DALJE STOJE
Rekonstrukcija željezničkog mosta u Kambelovcu, modernizacija željezničko cestovnog prijelaza u Lukšiću, stajalište u Rudinama samo su neka od obećanja koja već godinama stoje samo kao slovo na papiru. Hoće li i dalje biti tako, s razlogom se postavlja pitanje, jer su i ovaj put kao i nekoliko prethodnik, stigla obećanja da se nešto poduzima po pitanju navedenih projekata na području grada za koje su zaduženi u Hrvatskim željeznicama, no na terenu sve stoji.
Još krajem listopada 2021. godine iz Hrvatskih željeznica su kazali kako je rekonstrukcija željezničkog mosta Kambelovac uključena u Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.-2026. koji je financiran iz EU fondova. Potvrdili su tada i da će financijska sredstva za navedeni Nacionalni plan biti osigurana do 2021.ili najkasnije početkom 2022. godine, nakon čega bi uslijedio postupak javne nabave za ugovaranje izvođenja radova na mostu Kambelovac uz predviđeni rok za završetak radova kraj 2022.godine. Kako se radovi još uvijek nisu dogodili na rekonstrukciji željezničkog mosta, ponovno smo poslali upit.
Gdje je zapelo i zašto se toliko odvuklo s rekonstrukcijom nismo doznali, tek da se još uvijek bave postupkom javne nabave, odnosno razmatraju ponude.
- U tijeku je evaluacija pristiglih ponuda u postupku javne nabave za radove rekonstrukcije željezničkog mosta Kambelovac. Po završetku postupka javne nabave i ugovaranja, započet će se s radovima. Rekonstrukcija spomenutog mosta predviđena je u sklopu projekta Uklanjanje „uskih grla“ na željezničkoj infrastrukturi, a financiranje je planirano iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. – stoji u odgovoru iz Hrvatskih željeznica.
Obzirom da će se s radovima početi nakon završetka postupka javne nabave i ugovaranja, možemo se nadati da će isti krenuti u ovoj godini te da neće biti dodatnih razloga za odugovlačenje.
I Rudine i Lukšić na čekanju
Kada je u pitanju javna nabava, nju iščekuju i za stajalište Rudine, no za sada je tek predan zahtjeva za građevinsku dozvolu.
- Za izgradnju željezničkog stajališta Rudine izrađen je glavni projekt prema ranije ishođenim posebnim uvjetima građenja. Predaja zahtjeva za ishođenje građevinske dozvole planirana je ovoga mjeseca, nakon čega se pokreće postupak javne nabave za radove – navode iz Hrvatskih željeznica.
Jednako tako, nadati se možemo da će se rješavati i prijelaz preko pruge u Lukšiću i to je vrlo moguće prvi projekt koji će doći na red kroz par mjeseci, ako je vjerovati odgovoru iz HŽ-a.
- Željezničko-cestovni prijelaz Kaštel Lukšić mali, osigurat će se novim elektroničkim uređajem za automatsko osiguranje s novim svjetlo-zvučnim signalima. Za isto je predviđen početak radova u drugom kvartalu 2023. godine. Navedeni prijelaz modernizirat će se u sklopu projekta nabave opreme za osiguranje 49 željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP) i jednog pješačkog prijelaza (PP) preko pruge na 50 lokacija u Republici Hrvatskoj – kazali su iz Hrvatskih željeznica.
Podsjetimo, kako smo već pisali na Portalu radilo bi se na modernizaciji i uređenju željezničko-cestovnog prijelaza koji se nalazi na pruzi Oštarije – Knin – Split. Riječ je o radovima vrijednim oko 170 tisuća eura, odnosno, kako je tada rečeno milijun i 280 tisuća kuna i dio su projekta Svjetske banke “Održive hrvatske željeznice u Europi”.