BROJNI PROMETNI NEDOSTACI DRŽAVNE CESTE D8 KROZ KAŠTELA KOŠTALI LJUDSKIH ŽIVOTA
Nakon što je ova tema nedavno podigla veliku prašinu javnosti, javio nam se i Stanko Smodlaka stalni sudski vještak za promet, komentirajući tekst u kojem smo pisali o prometnim problemima državne ceste D8 kroz Kaštela, ali i brojnim drugim nedostacima koji su po njemu, kako kaže, prometnoj struci neshvatljivi i apsolutno nedopustivi.
- Poznato je koliko se dugo vremena gradila ova prometnica. Nakon nebrojenih teških prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama na „cesti smrti“, a da o materijalnim štetama i ne govorimo, a sve na štetu stanovnika grada Kaštela, napokon su na vidjelo počeli izlaziti problemi vezani za njezinu sigurnost – navodi Smodlaka.
Upozoravali projektante i izvođače
- Moram odmah kazati kako smo prilikom gradnje same ceste kroz Kaštela D8 upozoravali projektante i izvođače na neodrživost izgradnje raskrižja, a posebno raskrižja u ulicama Tamunić i Dragočevo. Nakon dugih niza godina od kada je puštena dionica nove ceste kroz Kaštela, a koja je, sjetit ćete se, otvarana kako su se završavale pojedine poddionice, napokon su stručne službe iz Hrvatskih cesta krenule u pokušaj saniranja i uređenja kritičnih točki na samoj predmetnoj cesti. Kod projektiranja svih cesta, a naročito cesta koja presijecaju gradske četvrti, kao što je slučaj ove ceste kroz Kaštela, trebalo je voditi računa o dnevnim potrebama lokalnog stanovništva, broju vozila, pješaka i svega ostalog. Isto tako, kod projektiranja se trebalo voditi računa o urbanističkom razvoju grada, industriji, kao i o tranzitnom prometu, jer ceste nisu samo za gospodarsku djelatnost lokalne sredine, nego se grade zbog političkih, sigurnosnih pa i zbog strateških interesa Hrvatske – navodi Smodlaka.
Dodaje kako je na ovom kolniku po klasifikaciji predviđena brzina 90 km/h, a Hrvatske ceste su prometnim znakom brzinu ograničile na pojedinim mjestima na 80 km/h. Smodlaka posebno upozorava kako na ovom raskrižju nije izgrađena izljevna niti uljevna traka, a što je propust jer je samo raskrižje nepregledno.
Umjesto brojnih priključaka, trebalo je izgraditi sabirne ceste
Izgrađeno je niz priključaka na cestu D-8 kroz cijela Kaštela. Imate priključaka na svakih 30 do 50 metara. Umjesto toga je trebalo izgraditi sabirne ceste, koje, naravno, nisu napravljene. A razlog što uopće nisu projektirane a kamoli izgrađene je, prema našim saznanjima, značajno poskupljenje cijelog projekta. Koliko košta ljudski život, koliko košta 110 poginulih u 12 godina na staroj magistrali, „cesti smrti“, odnosno koliko košta 10 poginulih kod Jadranova igrališta - pita se Smodlaka, navodeći da je poznato kako u prometu, posebno cestovnom prometu nema apsolutne sigurnosti, te kako je za sigurno odvijanje prometnog toka potrebno denivelirati raskrižje, posebno na mjestima gdje se po GUP-u očekuje veća gustoća naseljenosti, a o čemu se je prilikom gradnje ove ceste trebala očitovati tadašnja lokalna vlast.
- Prema dostupnim podatcima iz Hrvatskih cesta dokinut će se semafori i izgraditi mogućnost priključaka tzv. desno-desno sa pripadajućim trakama, uz već izgrađeni prolaz za pješake. Sjeverno od predmetnog raskrižja izgrađeno je dosta stambenih kuća, sa planovima širenja gradnje, pa će lokalno stanovništvo, odnosno vozači morati sa vozilima da bi se uputili prema Splitu koristiti denivelirano obližnje raskrižje prema zapadu. Mišljenja sam ako nije do sada izgrađeno denivelirano raskrižje, da je i ovo predloženo rješenje za predmetno raskrižje u prometno tehničkom smislu zadovoljavajuće - ističe Smodlaka.
Na državnoj cesti treba biti puno više prometnih kamera
Smodlaka posebno upozorava i predlaže da Grad Kaštela, Prometna policija, Udruga prometnih inženjera, trebaju upozoriti Hrvatske ceste na neodrživost izgrađenih niza priključaka, a bez sabirnih cesta na cijeloj dionici rekonstruirane ceste D-8.
Katastrofalnim i poražavajućim Smodlaka vidi činjenicu na postojanje samo jedne kamere duž cijele dionice ceste.
Dogodilo se niz prometnih nesreća sa težim posljedicama na predmetnoj dionici, pa je neodrživo i neshvatljivo da na njoj ima samo jedna kamera, a trebalo bi ih biti znatno više, upravo zbog većih brzina posebno u noćnim satima. Uz pomoć grada Kaštela, Hrvatskih cesta, kao i iz Nacionalnog plana sigurnosti prometa MUP-a sigurno se može osigurati dovoljan broj kamera radi kontrole odvijanja prometa, i to pod hitno valja napraviti. Potrebno je otkloniti uočene nedostatke kod projektiranja i izgradnje same dionice na cijelom području grada Kaštela, a sve radi sigurnog odvijanje cestovnog prometa, zaštite života i imovine posebno stanovnika grada Kaštela - zaključio je Smodlaka.