Među analizama koje provodi portal gradonačelnik.hr, ovih dana objavljeni su i podaci o sufinanciranju prijevoza u 2020. godini, dobiveni na temelju podataka o izvršenju proračuna za tu prvu pandemijsku godinu. Objavljeni podaci govore da su Kaštela među top 10 hrvatskih gradova za izdvajanje po stanovniku, ali i prema proračunskom udijelu za navedenu svrhu te u samom vrhu po apsolutnom izdvajanju.
Portal gradonačelnik.hr analizirao je podatke za 2020. kada su mnoge lokalne zajednice smanjile sredstva za usluge prijevoza u obrazovanju, s obzirom na COVID godinu, lockdown i velikim dijelom online nastavni program.
Po stanovniku je najviše u toj godini za sufinanciranje cijene prijevoza izdvojio Grad Zaprešić, 359,41 kunu, a za njim su Grad Imotski sa 153,67 kuna i Grad Vrlika 148,72 knuna. Potom su u Top 10, ne računajući Grad Zagreb sa 134,80 kuna, Sveta Nedelja sa 77,47 kuna, Skradin sa 77,26 kuna, Trilj sa 66,85 kuna, na sedmom mjestu Kaštela sa 66,83, Sinj sa 62,42 kuna, Slatina sa 56,07 kuna i Gospić sa 52,81 kuna.
Od 50 do 400 kuna sredstava za tu namjenu izdvajalo je deset gradova, od 10 kuna do 40 kuna njih 42, od 0,1 kunu do 10 kuna 40 gradova.
Prema proračunskom udjelu u financiranju prijevoza, poredak vodećih po izdvojenim sredstvima za tu namjenu je sličan, na čelu se opet nalazi Zaprešić sa 5,40 posto, onda je Imotski sa 3,48 posto, a na trećoj poziciji je Sinj sa 1,75 posto izdvajanja. Među najboljih 10 su i Sveta Nedelja sa 1,50 posto, Kaštela sa 1,43 posto, Skradin sa 1,19 posto, Slatina sa 1,11 posto, Trilj sa 0,87 posto, Duga Resa i Sveti Ivan Zelina sa po 0,84 posto posto udjela sredstava.
Iznad 1 posto novca iz proračuna za potporu javnom prijevozu osiguralo je sedam gradova, toliko njih i između 0,5 i 1 posto sredstava, a od 0,1 do 0,5 posto 47 gradova.
Među obrađenim podacima su i oni o pozitivnom trendu rasta izdvajanja po stanovnika i udjela u proračunu, no Kaštela nisu među prvih deset na tim listama, a razlog je jer već godinama ranije Kaštela za tu svrhu izdvajaju značajna financijska sredstva pa je 2020. Godina nastavak dobre prakse.
U svim tablicama prednjačili su gradovi sa sjevero-zapada i juga države, a gledajući apsolutne brojke, u 2020. najviše je za javni prijevoz osigurao Grad Zaprešić i to 8.692.580 kuna, ispred Rijeke sa 3.478.131 kuna i Kaštela sa 2.536.414 kuna, ne računajući, naravno, Grad Zagreb sa 103.785.581 kuna.
Dio gradova u skoroj budućnosti najavljuje povećanje potpora u javnom gradskom prijevozu, čak i do maksimalnih stopostotnih iznosa, odnosno na svom području osiguranjem besplatnog javnog prijevoza. Razlozi nisu samo ekološki i prometni, nego i aktualna geopolitička i gospodarska situacija, piše gradonačelnik.hr. Grad Kaštela od ove godine već je povećao neka od davanja čime bi i dalje mogao zadržati svoj visoki rejting u ovim analizama.
Foto: arhiva