U Kaštelima već duže vrijeme funkcionira sustav zbrinjavanja kućnog otpada pri čemu su kućanstva dobila kante za njihovo odlaganje, bilo da je riječ o papiru, plastici ili miješanom komunalnom otpadu. No, među Kaštelanima ima i onih koji žive u kućanstvima koja imaju zajedničke kontejnere i to kontejnere za miješani otpad, odnosno smeće, koji su postavljeni u blizini njihova mjesta stanovanja, a najčešće je riječ o staroj gradskoj jezgri.
Neki od njih smeće odlažu u polupodzemne spremnike, dok drugi u kontejnere s ključem koje je postavila tvrtka Zeleno i modro, no ima slučajeva gdje su pojedini kontejneri „otvoreni“, odnosno bez ključa.
Takav slučaj je s dva kontejnera koji se nalaze u ulici Andrije Gualda, odnosno na rivi u Kaštel Sućurcu, a koji pripadaju okolnim stanarima, jer zbog skučenog prostora oko njihovih kuća, odnosno zgrada, tvrtka Zeleno i modro nije im mogla omogućiti pojedinačne spremnike. Za njih se spremaju polupodzemni spremnici, a do tada koriste kontejnere koji nisu zaključani.
Kako su ti kontejneri na samoj rivi i tim područjem svakodnevno prolazi popriličan broj ljudi, pojedini stanari su svjedoci kako u njihove kontejner baca smeće tko god stigne, a tome svjedoči i njihov račun za mjesec kolovoz, koji je s nama podijelila jedna zabrinuta, ali i pomalo ljuta sugrađanka.
Naime, račun za odvoz smeća njenoj četveročlanoj obitelji za kolovoz iznosio je, ni manje ni više nego 178,14 kuna te je prema računu u tom mjesecu tvrtka Zeleno i modro zabilježila 29 pražnjenja kontejnera od 1100 litara. Svoj problem čitateljica je podijelila s nama, navodeći detalje i ističući nezadovoljstvo trenutnom situacijom.
- Kontejneri za smeće koji su postavljeni na obalu u Kaštel Sućurcu, između ostalih i za moju ulicu (Andrije Gualda), cijelo vrijeme su otvoreni, bez katanca i u njih bacaju smeće kafići, trgovine, prodavači s pijace kao i svi oni koji prođu s automobilom i bace usput smeće u te kontejnere. Tako se ti kontejneri prazne najmanje dvaput više nego bi inače. Učestalo smo slali upite mailom tvrtki Zeleno i modro na koje nismo dobili odgovor. Na telefonski upit, rečeno nam je da budemo strpljivi dok se ne postavi polupodzemni spremnik. Tako je već mjesecima, a ovaj mjesec račun se još znatnije povećao zbog apartmana i fešti koje su se održavale na rivi. Time se količina odvoza popela na 29 puta mjesečno – kazala je.
Uz to dodaje da problem prometne zagušenosti zbog apartmana, trgovina i kafića, jesenskih i zimskih plavljenja kuća, zbog lošeg stanja obale i očajnog stanja ulica, misli da ljudi koji žive u staroj gradskoj jezgri Kaštel Sućurca ne zaslužuju da moraju još i plaćati odvoz tuđeg smeća – odlučno ističe.
Same slike prikazuju stanje s kontejnerima 18. lipnja, a potom i 14. kolovoza, kako navodi čitateljica koju pomalo ljuti cijela situacija, jer kako je kazan nije u redu da tvrtka za odvoz nešto ne poduzme po tom pitanju. Na naslovnoj i fotografiji u tekstu vidljivi su pretrpani kontejneri, gdje se osim u otvorenom kontejneru, smeće nalazi i oko njega.
Na koji će se način riješiti njihova situacija pitali smo nadležne u tvrtki Zeleno i modro.
- Odavno smo upoznati s nesavjesnim odlaganjem otpada i kontinuirano apeliramo na naše korisnike da ispravno koriste uslugu odvoza otpada i da vlastiti otpad odlažu samo u odgovarajuće spremnike koje smo im dostavili. Velika većina naših korisnika ispravno odlaže i razvrstava otpad, ali dio neodgovornih i nesavjesnih pojedinaca nepropisno odlažu otpad te stvaraju nered – kazao je direktor tvrtke Zeleno i modro Alen Lučić i najavio postavljanje polupodzemnog spremnika.
- U planu je postavljanje polupodzemnih spremnika na tri lokacije u Kaštel Sućurcu. Spremnici su do sada postavljeni na dvije lokacije, a na treću će se postaviti u sljedećih 15 dana.
Također će se u tom razdoblju našim korisnicima podijeliti korisničke kartice za upotrebu otpadomjera zajedno sa upustvima za korištenje otpadomjera. Nakon što se podijele korisničke kartice za otpadomjere, ukloniti ćemo zelene kontejnere koji su trenutno postavljeni na tim lokacijama – kazao je Lučić.
A u vezi prevelikog iznosa na računu, direktor Zeleno i modro uputio je korisnike na pravo prigovora.
- Ukoliko je pojedini korisnik nezadovoljan s iznosom na računu može uložiti prigovor na račun s popratnim objašnjenjem na mail:
Foto: PGK