U dvorcu Rušinac u Kaštel Lukšiću jučer je održana javna prezentacija pod nazivom Inovacije u turizmu - razvoj turističkih proizvoda u skladu s održivim razvojem u organizaciji udruge Mastrinka, a u suradnji sa splitskom udrugom MI. U sklopu prezentacije predstavljena je tema razvoja turističkog proizvoda i turističke destinacije, koncept održivog razvoja u turizmu. Ujedno su predstavljeni primjeri dobre prakse društvenog poduzetništva u turizmu.
Prezentaciju je održala Tijana Tešija stručna suradnica udruge MI iz područja društvenog poduzetništva, razvoja socijalnih usluga i razvoja zajednice, a prisutne je s projektom „Lokalno društveno poduzetništvo - KAŠTELA NATIVES“ u sklopu kojeg se održala prezentacija upoznala Tatjana Klepo potpredsjednica udruge Mastrinka.
U sklopu prezentacije o inovacijama u turizmu najviše pozornosti se skrenulo na novi oblik, odnosno vrstu turizma, a to je volonturizam. Riječ je o vrsti turizma koja kombinira tradicionalno putovanje s volonterskim radom.
- Volonturizam je inovacija kako u volonterstvu, tako i u turizmu na način da se povezujemo sa privatnicima, odnosno s djelatnicima u turizmu i stvaramo jedne nove aranžmane, nove proizvode koje plasiramo pri tom na tržište – kazala je Tešija koja je u izlaganju predstavila i uspješan primjer transformacije poslovanja u društvenom poduzetništvu jedne turističke agencije kroz projekt koji je financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda.
U tom slučaju, kako je kazala Tešija turisti su imali priliku volontirati na području Salone u različitim arheološkim iskapanjima, ali isto tako povezati se sa organizacijama civilnog društvo, što je obogatilo njihov boravak u Hrvatskoj.
Kako volonturizam implementirati na području Kaštela kako bi turistima dali novu dodatnu turističku atrakciju, kazala je Klepo.
- Naši članovi maslinari, zasigurno su kompatibilni s turističkom pričom općenito, trebamo ići u tom smijeru i razvijati eno-gastro i agro turizam. Sigurno da postoji interes od strane potrošača, u ovom slučaju turista koji su voljni i dodatno platiti sadržaj poput berbe maslina, potom gledati preradu maslina, provodit određeno vrijeme u prirodi i slično. Sve više raste potreba i potražnja odmora u ruralnim dijelovima, turisti traže izoliranija područja na kojima se mogu odmarati i uživati u prirodi – rekla je Klepo.
Naime, kako je rečeno na prezentaciji važan preduvjet boravka turista je i kvaliteta prostorne organizacije. Neki resursi izravno utječu na mogućnost boravka i povećanje posjećenosti turističke destinacije. Važni turistički resursi su i sustav informiranja turista, educiranost lokalnog stanovništva, pa i atraktivnost susjednog područja. No, najvažniji resurs za razvoj turističkih proizvoda je turistička atrakcija.
Dodajmo, kako je projekt KAŠTELA NATIVES jedan od četiri projekta koja trenutno provodi udruga Mastrinka. Riječ je o projektu čiji je cilj jačanje društvenog poduzetništva na području grada Kaštela s ciljem uspostave lokalnih lanaca isporuke turističkih usluga sa visokom dodanom vrijednosti koje se temelje na lokalnoj eno-gastro ponudi te kulturnoj i povijesnoj baštini.
Projekt doprinosi održivosti civilnog društva, smanjenju nezaposlenosti i siromaštva te povećanju konkurentnosti mikropoduzeća i slobodnih poduzetnika. Ukupna vrijednost projekta je oko milijun i sto tisuća kuna. Bespovratna sredstva osigurana su iz državnog proračuna u iznosu od 15 posto i iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 85 posto.
Foto: Jakov Sučić (PGK)