Poput kakvog gangstera iz Chicaga, iz Caponeove ekipe, dovezao se među prvima u Marinu Kaštela bračni par Kukovič u svom Dodge Roadsteru iz 1924. godine. Da, još dvije godine i Slovenci iz Nove Gorice imat će vitalnog stogodišnjaka u svom posjedu.
Tako je jučer u rano poslijepodne započeo kaštelanski dio 13. susreta oldtimera u organizaciji Oldtimer kluba Zvonimir iz Solina. Slika u Marini Kaštela, gdje je njihov tradicionalni susret završavao, stvarno je bila impresivna. Nekoliko lokalnih znalaca odmah nam je pojašnjavalo zanimljivosti, Dodge od Slovenaca je najstariji sudionik, a ima i drvene felge, kakve su bile u originalu. Općenito, čak bi i neljubitelj automobila zamjetio da se radi o izuzetno održavanom i posebnom vozilu. A odmah pored njega je bila i simpatična Opel Olympia Rekord iz sredine pedesetih. Da roadsteri budu čim zastupkjeniji, potrudila su se i dva MG-a, također jako dobro održavana vozila.
Iskusnom oku svakako nije mogao promaći Porsche 911, automobil koji ima pravu sljedbu, kult kazalo bi se. Bacili smo i pokoju riječ s njegovim vlasnikom, bivšim gastarbajterom koji je od zarade s bauštele prije više od trideset godina kupio u Njemačkoj ovo vozilo. Kažemo mu da je dobro očuvan, da bi za njega stvarno dobar iznos mogao dobti, 911-ke se izuzetno cijene na tržištu oldtimera.
- Ne bih ga prodao za sve pare ovog svijeta. U njemu su sve originalni dijelovi, ništa nisam morao mijenjati, kaže nam simpatični Imoćan, dodajući da ženu možeš naći, ali ovakav automobil i nije tako jednostavno.
Ono što je za zabrinuti se bilo jučer je da je ipak najveći broj oldtimera bio iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. Kad izložbe oldtimera čine vozila tvoje mladosti, onda se stvarno čovjek mora brinuti. Ali i biti nostalgičan, kad vidi mercedese linija 123/124 pa se prisjeti da je svaki Jugošvabo morao tih osamdesetih imati baš tog Mercedesa, ili kao da nije ni radio u Njemačkoj. A tek kad se vidi SL kabriolet ovog njemačkog proizvođača. Teško je današnjoj mladosti pojasniti što je to vozilo značilo prije 35 godina, američki san na njemački pogon s vjetrom u kosi.
A kako je zadovoljan svime pitali smo i Borisa Lozića, predsjednika Oldtimer kluba Zvonimir, koji je bio vidno sretan, pa je pitanje možda bilo i bespredmetno.
- Evo okupilo smo se po 13. put u 15 godina našeg postojanja, jasno, dva smo okupljanja morali preskočiti zbog nesretne pandemije. Ali sad smo se vratili i moram kazati da sam čak ugodno iznenađen odazivom ljudi, preko 50 vozila je bilo, izgleda da su svi jedva čekali normalizaciju života. Dobro smo se zabavili danas, u Mravincima smo bili i na streljani gdje smo održali natjecanje, sad i čekamo rezultat, a samo mogu reći da se nadam kako će dogodine biti još i bolje, veli nam Lozić. Posebno je i on istaknuo obitelj Kukovič iz Slovenije sa svojim Dodgeom, jer su bili na svih dosadašnjih 13 susreta.
A iako su opći favoriti i najomiljenija vozila sasvim jasna i očekivana, autora ovih redova nekako su nostalgično ipak posebno pukli "obični" automobili iz osamdesetih godina, koje se u to vrijeme moglo vidjeti i na našim cestama. Najdojmljiviji je bio Fiatov Topolino, koji se kod nas proizvodio i prodavao licencno, pod nazivom "fićo". No, bio je i "pezejac" pred Marinom, teška romantika. Pa onda stara ford fiesta, dva golfa, jedna jedinica i jedna dvica, oba spuštena i s nabrijanima felgama, ali nisu bili stvarni GTI modeli, koliko se moglo vidjeti. I šlag na kraju, pored volva 240, kutijastog gutača benzina, smjestila se škoda felicija, jedan od najpopularnijih modela u Hrvatskoj početkom devedesetih.
Moglo se tako uživati u stvarno starim vozilima, a moglo se i nostalgično prisjećati nekih davnih vremena, taman pred rat, i svioh onih vozila koja su u to doba okupirala ceste. Lijepo poslijepodne u Marini.
Foto: Jakov Sučić