KRAJ 2022. GODINE ROK ZA REKONSTRUKCIJU ŽELJEZNIČKOG MOSTA U KAMBELOVCU
Predstavnici Grada, članovi mjesnih odbora i mediji na poticaj i zahtjev građana Kaštela dugi niz godina traže od nadležnih iz Hrvatskih željeznica da poduzmu određene nužne korake kako bi se pružni prijelazi rekonstruirali i modernizirali te kako bi se uredila i postavila nova stajališta. No, uglavnom su obećanja ludom radovanja.
Hoće li tako biti i s posljednjim obećanjem koje je stiglo u našu redakciju, da će se krenuti u rekonstrukciju željezničkog mosta u Kaštel Kambelovcu i to s rokom završetka do kraja 2022. godine, preostaje nam vidjeti.
Naime, mjesni odbor Kaštel Kambelovac ponovno je tražio informaciju od Grada Kaštela, hoće li HŽ-e u dogledno vrijeme podignuti nadvožnjak na veću visinu kako bi se prometovanje ulicom Kralja Krešimira moglo odvijati za vozila različitih visina. Odgovor iz HŽ-a je stigao brzo i djeluje obećavajuće.
- Rekonstrukcija željezničkog mosta Kambelovac na pruzi M604 u km 311+893 na k.č.br. 1762/1 k.o. Kaštel Kambelovac uključena je u Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.-2026. koji je financiran iz EU fondova. Financijska sredstva za navedeni Nacionalni plan biti će osigurana do kraja ove ili najkasnije početkom sljedeće godine, nakon čega ćemo pokrenuti postupak javne nabave za ugovaranje izvođenja radova na mostu Kambelovac. Predvidivi rok za završetak radova je kraj 2022.godine - stoji u odgovoru koji je HŽ- e poslao Gradu Kaštela.
S obzirom da je za rekonstrukciju navedenog željezničkog mosta, građevinska dozvola izdana još 2018 godine, nas je zanimalo hoće li rekonstrukcija ići po staroj, odnosno produljenoj građevinskoj dozvoli ili se tražila nova građevinska dozvola po nekom novom projektu.
- Što se tiče rekonstrukcije željezničkog mosta Kambelovac u tijeku je priprema natječaja za radove čija procijenjena vrijednost iznosi 4,5 milijuna kuna. Za spomenutu rekonstrukciju izdana je Građevinska dozvola od 31.01.2018. (pravomoćna od 16.02.2018.), a po isteku roka iste ishođeno je Rješenje o produženju važenja građevinske dozvole od 11.02.2021.godine – naveli su nam iz Hrvatskih željeznica.
Podsjetimo, nadležni iz HŽ-a još prije četiri godine kazali su kako je u tijeku izrada projekta proširenja, koji vodi služba za Razvoj i investicijsko planiranje iz Zagreba te je prema planovima bila predviđena izgradnja tog nadvožnjaka tijekom 2018. i 2019. godine. Izrada tehničke dokumentacije bila je dovršena u travnju 2017. godine, no godinu kasnije, iako je bilo najavljeno, radovi nisu započeli.
Da će ovaj put biti drugačije, nadaju se i u mjesnom odboru Kaštel Kambelovca te navode da su zadovoljni da će se rekonstrukcija izvoditi prema produljenoj građevinskoj dozvoli. Iako se dosta kasni, kako su kazali, dobro je da će se raditi.
Radit će se stajalište u Rudinama i urediti prijelaz u Lukšiću
Prije gotovo godinu dana, točnije u studenom 2020. godine na sastanku prvog čovjeka HŽ Infrastrukture Ivana Kršića s gradonačelnikom Kaštela Denisom Ivanovićem rečeno je kako će Hrvatske željeznice izvoditi radove na području Kaštela i to na uređenju i modernizaciji pružnog prijelaza na Putu Gospe od Dračina u Kaštel Lukšiću, pružnom prijelazu na istoku Kaštel Sućurca te izgradnji novog stajališta na području Rudina. Ujedno je tom prilikom rečeno kako će HŽ-e razmotrit zahtjeve građana i Grada Kaštela za formiranjem još jednog stajališta i to u Kaštel Lukšiću, pri čemu će ocijeniti potrebe građana kao i udaljenost stajališta u Kaštel Kambelovcu i Radunu.
Tražili smo od HŽ-a da se očituje i po tim pitanjima, uglavnom su odgovori da se radi na dokumentaciji i da se uskoro očekuje početak radova.
- HŽ Infrastruktura d.o.o. sklopila je ugovor za uslugu izrade tehničke dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola za izgradnju željezničkog stajališta Rudine. Aktivnosti izrade spomenute dokumentacije su u tijeku. Uskoro se očekuje i početak radova na modernizaciji i uređenju željezničko-cestovnog prijelaza Kaštel Lukšić mali koji se nalazi na pruzi M604 Oštarije – Knin – Split. Radovi vrijedni oko milijun i 280 tisuća kuna dio su projekta Svjetske banke “Održive hrvatske željeznice u Europi” – navode iz HŽ-a.
Kazali su i kako je modernizacija preostalih željezničko-cestovnih prijelaza i službenih mjesta na području grada Kaštela svakako u interesu HŽ Infrastrukture d.o.o., stoga će se svi oni obuhvatiti Projektom povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split, u trajektnoj luci Split (Istočna obala), sa Zračnom lukom Split te izgradnjom intermodalnog čvora novog glavnog kolodvora Split (Kopilica).