NEKI NISU OPTIMISTIČNI
Kaštelanski vijećnici većinom glasova dali su suglasnost za sklapanje ugovora o pružanju komunalne usluge i naknadi troškova prijevoza putnika u javnom prometu, s tvrtkom Pomet iz Splita.
Ugovor između Kaštela i Prometa tako će odmah biti potpisan, kako bi isti mogao biti dostavljen u Središnju agenciju za financiranje i ugovaranje, nakon čega će Promet sudjelovati u prijavi projekta „Implementacija sustava e-ticketing u Promet putem ITU mehanizma“ za bespovratna sredstva iz EU fondova.
Kako su obrazložili pročelnica Marija Pelivan i direktor Prometa Miroslav Delić, svaka jedinica lokalne samouprave treba imati potpisan ugovor s nekim prijevoznikom, a gradovi i općine u okruženju već su takav ugovor potpisali s Prometom.
- Ovaj ugovor između ostalog regulira i nabavku novih autobusa. Do početka rujna dobit ćemo 34 nova autobusa, a za nekoliko dana otvaramo ponude za deset zglobnih i osam solo autobusa, koje ćemo financirati iz sredstava EU, i to po sistemu da EU izdvaja 85 posto sredstava, a jedinice lokalne samouprave 15 posto. Isto tako ugovor će omogućiti provedbu projekta ticketing teškog 20 milijuna kuna te projekt videonadzora u autobusima težak osam milijuna kuna. Treba naglasiti da će sustav ticketing otvoriti potpuno nov odnos putnika i prijevoznika, ali i omogućiti da se točno zna koja linija je koliko iskorištena te koliko donosi profita ili gubitka lokalnim zajednicama za uslugu koju pruža – objasnio je direktor Delić te naveo kako će sustav ticketing biti postavljen do proljeća sljedeće godine, do kada bi trebala biti osigurana i 52 nova vozila, a sve to, smatra direktor, donijet će pozitivne pomake u radu Prometa, u kojem danas rashodi rastu, a prihodi padaju.
Mislav Delić
Prema svemu predloženom, Grad Kaštela bi, dok sustav ticketinga ne donese prve realne rezultate dobiti ili gubitka na pojedinim linijama, na ime godišnje subvencije prijevoza izdvojio iz proračuna oko 2,5 milijuna kuna, za sudjelovanje u projektu implementacije u naredne dvije godine oko pola milijuna kuna te za nabavku autobusa, u dijelu za koji sredstva ne osigurava EU, oko 300 tisuća kuna.
U vijećničkoj raspravi HDZ-ova vijećnica Doris Grgurin upozorila je na neadekvatnost zglobnih autobusa u prometovanju starom kaštelanskom cestom, dok su se Berketove vijećnice Marinka Parčina i Meri Škopljanac Gagić osvrnule na metodologiju formiranja cijena. Najglasniji su bili SDP-ovci Matko Kuzmanić, Marin Šalov i Filip Plećaš, koji su naveli kako se po ovoj temi za Europom kasni dva desetljeća te kako u odnosu Kaštela i Prometa, Grad daje mnogo više nego što Promet daje građanima Kaštela.
Filip Plećaš iznio je podatak kako su se za dosadašnje gradsko godišnje financiranje linije broj 37, od šest milijuna kuna, građani besplatno mogli voziti svakih pola sata.
SDP-ovci su naglasili da nisu optimisti u pogledu promjena u Prometu, a na kraju rasprave Kuzmanić je iz klupe zaključio kako Promet može opstati samo ako uvede direktne linije za Irsku i Njemačku.