AKTUALNI SAT
Vijećnička pitanja ovotjedne sjednice Gradskog vijeća ponovo su pokazala da su komunalna uređenost i komunalna infrastruktura neki od najvećih gradskih problema, a najviše pitanja odnosilo se na aktualnu temu odvoza otpada od strane tvrtke „Zeleno i modro“ te visine računa koji pristižu na adrese kućanstava.
O odvozu otpada i računima tako su pitanja postavili HSP-ovac Željan Jurlin, SDP-ovac Marin Šalov te Berketovi vijećnici Goran Samardžić i Marinka Parčina.
Gradonačelnik Ivanović i direktor tvrtke „Zeleno i modro“ Alen Lučić u svojoj su komunikaciji s vijećnicima naveli kako pretpostavljaju da dio računa nije obračunat po stvarnom stanju jer od 13 tisuća domaćinstava njih tek dvije tisuće vratilo je potpisane izjave s podacima u tvrtku Zeleno i modro pa u toj tvrtki nemaju u potpunosti točne podatke. Zbog toga se s govornice uputio apel građanima da dostave izjave sa stvarnim podacima, nakon čega će se ispostaviti točno obračunati računi.
Gradonačelnik je također ustvrdio kako je uvjeren da na području Kaštela i dalje otpad odvozi tvrtka Čistoća, da bi i njihovi računi bili veći nego ranije, jer je cijena po kojoj su iz Čistoće obračunavali uslugu bila neodrživa.
Marin Šalov posebno se osvrnuo na problem glomaznog otpada i zatražio da se razmisli o nekim novim rješenjima.
- Do sada je Grad imao nekoliko različitih metoda za riješiti problem nakupljanja glomaznog otpada, od toga da jednom godišnje građani mogu naručiti kontejner na svoju adresu, preko postavljanja kontejnera prema utvrđenom rasporedu u svako mjesto i utvrđivanjem kazni za nelegalno odlaganje do nagrada za one koji prijave prekršitelja. Na žalost, ništa nije dalo rezultate – komentirao je Šalov te kao prijedlog iznio mogućnost da Grad nabavi još kontejnera za glomazni otpad za više lokacija u Kaštelima, gdje bi oni stalno bili postavljeni.
Gradonačelnik Ivanović složio se s navodima SDP-ovca i kazao kako i nadležni u Gradu pokušavaju iznaći najoptimalnija rješenja za ovaj problem.
- Imamo 15-ak kontejnera za taj otpad i dva vozila, to je nedostatno. Deponiranje tog „ilegalnog“ otpada Grad je u 2017. godini koštalo 700 tisuća kuna, a prošle godine 1,4 milijuna kuna. Glomazni otpad nepropisno se odlaže na dvadesetak većih i više manjih lokacija i potrebno je da svi zajedno sjednemo i nađemo rješenje za to – kazao je Ivanović te nadodao kako će uskoro brigu o glomaznom otpadu preuzeti tvrtka Zeleno i modro.
Matko Kuzmanić
SDP-ovac Matko Kuzmanić pitao je gradonačelnika razmišljali se o mogućnostima da Kaštela, kao drugi grad u županiji, u Upravi tvrtke Vodovod i kanalizacija ima svog predstavnika, pa čak na mjestu direktora ili njegovog zamjenika i to iz razloga kako bi Kaštela bila bolje zastupljena.
Nakon što je rezimirao vodoopskrbne i kanalizacijske projekte koji se u ovom trenutku rade na području Kaštela, gradonačelnik je kazao kako je pitanje kaštelanskog predstavnika u vrhu VIK-a već otvoreno i to uz podršku Solina i Trogira pa će Kaštela možda uskoro imati svog predstavnika na mjestu zamjenika direktora.
Kuzmanića je zanimao i projekt uređenja obale u Kaštel Sućurcu, a po gradonačelnikovim riječima, nakon sljedeće sjednice Gradskog vijeća, kada će se donositi odluka o ukidanju UPU-a, moći će se krenuti s projektiranjem rekonstrukcije i uređenja tog dijela obale. Kuzmanićev prijedlog u uključivanje Građevinskog fakulteta te Pomorskog fakulteta u tu priču, Ivanović je podržao.
Uz pitanja o otpadu, Goran Samardžić upozorio je na problem s pedijatrom u ambulanti u Kaštel Starom, ustvrdivši da sadašnja voditeljica tima ne zna hoće li se tim zadržati i djeca imati odgovarajuću liječničku skrb. Samardžić je također uputio molbu da se uredi i osvijetli okoliš navedene ambulante.
- S ravnateljem Doma zdravlja, Dragoljubom Petricem već smo imali službeni sastanak o temi ambulante u Kaštel Gomilici i uskoro imamo novi sastanak na kojem ćemo razgovarati i o pedijatru u Kaštel Starom, kao i o uređenju okoliša – zaključio je gradonačelnik.
Kuća u Kaštel Sućurcu, u vlasništvu Grada, kuća Orošnjak, odnosno njena sudbina, bila je tema koja je zanimala Marinku Parčinu, a gradonačelnik ju je informirao kako je u tijeku izrada troškovnika za popravak krova, a nakon što se krov popravi uslijedit će unutrašnje uređenje, koje će najvjerojatnije obaviti djelatnici Vlastitog pogona.
Treba napomenuti da je i na ovoj sjednici Željan Jurlin postavio pitanje formiranja Povjerenstva za praćenje stanja okoliša, ustvrdivši kako je njegovo mišljenje da Povjerenstvo ni nakon dvije godine nije formirano jer je riječ o mitu ikorupciji.
Gradonačelnik Ivanović još jednom je izrazio nadu da će Povjerenstvo uskoro biti formirano, a na Jurlinov zahtjev za održavanjem tematske sjednice na temu zbrinjavanja otpada, gradonačelnik je odgovorio potvrdno