SVE ISPOČETKA
Koje je uopće značenje ovog tunela za Kaštela, kojom će trasom prolaziti priključna cesta od tunela do ceste D-8, zašto se radi samo dvotračna pristupna cesta ako je njen nagib prosječno 7 posto, hoće li se devastirati Kozjak i još mnogo više, moglo se čuti na sjednici Gradskog vijeća Kaštela održanoj ove srijede.
Informacije o projektu tunela kroz Kozjak bio je naziv treće točke dnevnog reda, a o ovom projektu govorili su predstojnik uprave Hrvatskih cesta dr. Goran Puž i Neven Matijević, voditelj poslovne jedinice Split.
- Spojna cesta čvor Vučevica – čvor Kaštel Kambelovac stariji je naziv ovog projekta jer ta cesta započinje na čvoru Vučevica i završava na D-8 te nije imala dalji produžetak, dok se drugi, novi projekt zove Novi ulaz u Split i kreče od čvora Vučevica do splitske trajektne luke.
Na sjednici Vlade održanoj u Splitu donesen je, između ostalih, i zaključak da se projekt ceste čvor Vučevica – Trajektna luka Split proglasi strateškim projektom Republike Hrvatske za što je potrebno prikupiti opsežnu dokumentaciju, a projekt se vraća u fazu građenja te će se za njega tražiti sredstva Europske Unije - kazao je Puž.
Širina, Poljička i Plano
Govoreći o važnim projektima koji su u tijeku naglašeno je raskrižje na solinskoj Širini koje će se denivelirati i uskoro kreće projektiranje do građevinske dozvole. Isto tako, izgradit će se dvije rampe za Poljičku cestu u Splitu kako bi se olakšao protok vozila prema samom gradu i trajektnoj luci, što je sve trenutno u postupku planiranja i gradnje. Planira se i bitna rekonstrukcija čvora Plano za što se započinje s postupkom nabave.
- Radi se o manjim zahvatima visoke vrijednosti koje će financirati same Hrvatske ceste, kazali su Matijević i Puž, dodavši kako se za velike strateške projekte, kao što je čvor Vučevica – Trajektna luka Split, traže alternativni izvori financiranja, a projekt solinske Širine sam je procijenjen na 130 milijuna kuna.
Goran Fuž i Neven Matijević
Projekt Vučevica
Ovaj projekt startao je 2008. godine, a glavni razlog je bio predviđena gospodarska zona u Vučevici. Dužina ceste od čvora Vučevica do D-8 u Kambelovcu je 8 km, a ukupna vrijednost oko 870 milijuna kuna što premašuje ukupan godišnji budžet Hrvatskih cesta.
Predviđen je tunel dužine 2,5 km i imat će dvije cijevi od kojih je jedna za dvotračni promet a druga za servisne potrebe. Predviđena brzina vožnje je 70 km/h i vozit će se po kolniku širine 7 m. Planirane su i dvije oštre krivine, što predviđa ograničavajući faktor, ali nisu se mogle izbjeći.
Nakon projekta ishodila se lokacijska dozvola te uradila studija utjecaja na okoliš, međutim projekt je potpuno zaustavljen 2011. godine te su protekom vremena lokacijska dozvola i studija utjecaja na okoliš postale nevažeće pa se projekt sada ponovo nalazi na početku.
- Kako su za ovaj projekt neophodna sredstva iz fondova EU, potrebno je razmotriti više varijanti ceste, ali Hrvatske ceste rade isključivo prema važećim prostornim planovima, odnosno onoj trasi koja od tunela vodi na zapad do Lukšića te se spaja na D-8 u Kambelovcu. Iz tog su razloga izvučene stare varijante ceste koje, barem na papiru, jednostavnije spajaju Vučevicu sa trajektnom lukom. Te druge trase nisu u skladu sa postojećim prostornim planom - kazao je Puž.
Sada slijedi objava natječaja za projektiranje, a kada dokumentacija bude gotova aplicirati će se na natječajima za financiranje EU iza 2020. godine.
Rasprava
Dražen Đaković požalio se na slabu informiranost, posebice na samom početku projekta kada su se informacije dobivale „na kapaljku“. Zanimao se za druga, početna rješenja trase ceste te koji su razlozi zbog kojih se od njih odustalo.
Goran Puž kazao je kako su razmatrane dvije varijante, ona koja ide prema Trogiru te ona koja ide prema Splitu. Kazao je kako ne zna razloge zbog kojih je odabrana varijanta ceste prema Trogiru ali je kao moguće razloge naveo studiju utjecaja na okoliš te razgovore sa lokalnom zajednicom koji su doveli do ovog rješenja koje se sada nalazi u prostornim planovima.
- U studiju koju radimo za međunarodne institucije morat ćemo uvrstiti i druge varijante - dodao je Puž.
Doris Grgurin zanimala se za trasu spojne ceste od tunela do D-8 iz razloga, kako je kazala, što Kaštela posjeduju velik broj starohrvatskih spomenika koji bi se prolaskom spojne ceste mogli posebno istaknuti. Također je ukazala na potrebu izgradnje vidikovca u sklopu ceste.
- Pri ishođenju lokacijske dozvole i studije utjecaja na okoliš trebat ćemo dobiti vaše primjedbe, a lokalna će zajednica ponovo imati šanse postaviti svoje uvjete - odgovorio je Puž.
U svom izlaganju Josip Berket dotakao se također lokalne zajednice i spoja na D-8, ali naglasivši dodatnu devastaciju kaštelanskog polja.
- Govorimo o spajanju autoceste i trajektne luke, a ovim projektom vraćamo se tri koraka nazad. Radi se o jednoj cijevi sa dva kolnička traka te cesti sa posto pada, znači od Vučevice do D-8 će biti puna linija, a nakon toga od D-8 slijede 4 semafora. Čini mi se da kod EU ovakav projekt neće proći jer ovo nema nikakve veze sa strateškim planom Vučevica – trajektna luka. Najlogičnije bi bilo da budu četiri trake, da cesta ide direktno na most ili tunel za Split, a da se Kaštela priključe kod Metroa. Mišljenja sam da će netko tko daje svoj novac financirati ovu varijantu, kazao je Berket, naglasivši kako su svi u Gradskom vijeću za ovaj projekt.
Cijelu raspravu i izlaganje poslušajte u audio zapisu…