UVOĐENJE REDA U REKLAMIRANJE DALO PRVE REZULTATE
Kada su tijekom ljeta prošle godine gradski vijećnici usvojili odluku o reklamiranju na području grada Kaštela, cilj je bio urediti „bezglavo“ stanje u tom dijelu komunalnog reda. Iako se situacija s reklamiranjem na gradskim ulicama nije u potpunosti promijenila preko noći, primjetan je pozitivan pomak, koji će, ako se tako nastavi, donijeti red u reklamiranju.
Tijekom posljednja četiri mjeseca s gradskih ulica, kroz 180 djelovanja komunalnih redara, uklonjeno je oko 150 reklamnih tabli, natpisa i sličnih vidova reklama.
Prema riječima pročelnice za komunalu, Marije Pelivan, građani sve više postupaju prema navedenoj Odluci, koja je usvojena u srpnju prošle godine, a nakon tri mjeseca zakonske prilagodbe, manje izmjene doživjela je u mjesecu studenom.
- Odluka o reklamiranju donosi kriterije, uvjete, postupak, vrste reklama, nadzor nad reklama, naknade i kazne. Nadzor vrše komunalni redari, koji vlasnike reklama na terenu upućuju u postupak podnošenja zahtjeva i upozoravaju na nepravilnosti, te donose prijedloge o uklanjanju. Dio reklama se u prethodnim mjesecima uklonio, uglavnom s mjesta gdje su smetale normalnoj komunikaciji, a akcija uređenja ovog pitanja nastavlja se svakodnevno. U slučaju da se vlasnici ogluše na upozorenja komunalnih redara, a radi se o postavljanju reklama bez odobrenja nadležnog tijela i na lokacijama suprotnim odredbama Odluke, slijede im kazne, od 1000 kuna za pojedince, 5000 kuna za obrte i 10000 kuna za pravne osobe – kazala je Pelivan.
Treba spomenuti da je postavljanje reklama na privatnim zemljištima, prema odluci gradskih vijećnika oslobođeno plaćanja naknade, no ipak i za to treba dobiti odobrenje te postavljanje uskladiti sa zakonskim propisima, a slično je i s postavljanjem reklamnih putokaza o čijem planu postavljanja na javnim površinama odluku donosi gradonačelnik.
- U ovih nekoliko mjeseci primjetna je promjena u reklamiranju na gradskim ulicama. Uklonili smo dio reklama s rasvjetnih stupova, prometnih znakova. Građani dolaze tražiti odobrenja, mijenjaju izgled reklama te ih usklađuju s propisima. Proces je to koji se kreće polako, ali kako sam kazala, promjene su već sad vidljive. Nadam se da će u narednim mjesecima ovaj dio komunalnog uređenja grada imati potpuno drugačiju sliku nego je to bilo u godinama ranije – zaključila je pročelnica Pelivan.