TROMJESEČNI PERIOD PRILAGODBE ZA POSTOJEĆE REKLAME
Vlasnici postojećih reklamnih predmeta diljem Kaštela, koji su svoje reklame postavili bez potrebnog rješenja nadležnog tijela, imaju rok od tri mjeseca da podnesu zahtjev za postavljanjem reklama, a ako to ne urade iste će im biti uklonjene i to na njihov trošak.
Ovo je jedna od odredbi nove Odluke o reklamiranju, koja je usvojena na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća. Kako je tada obrazložila pročelnica za komunalnu djelatnost, Marija Pelivan, ovom se odlukom želi uvesti red u prostor.
A da je potrebno uvesti red u prostor, vezano uz postavljanje različitih reklama, građani su svakodnevno svjedoci, od reklama koje ometaju sigurno prometovanje, do onih koje su u tako lošem stanju da prijete sigurnosti svih koji pored njih prođu, a većina ih je postavljena nestručno i na neodgovarajućim mjestima.
Odlukom je obuhvaćeno 19 različitih vrsta reklamiranja, utvrđeni su uvjeti postavljanja reklama, uvjeti provedbe natječaja, povjerenstvo koje će natječaje provoditi, naknada za reklamiranje, nadležnosti i nadzor te kazne za prekršitelje.
Iako su svi vijećnici podržali potrebu za uvođenjem reda u reklamiranju, nisu svi bili složni sa svim odredbama Odluke, prvenstveno vijećnici SDP-a i Nezavisne Berketove liste.
Na primjedbu Dražena Đakovića o cijenama naknade, koja je u prijedlogu bila jednaka onoj u Splitu, pročelnica Pelivan predložene cijene umanjila je za 40 posto.
Tako će primjerice, vlasnik reklamne zastave mjesečno plaćati naknadu od 30 kuna po zastavi, za reklamna platna na građevinama u izgradnji plaćat će 24 kune mjesečno po četvornom metru reklame, a 24 kune mjesečno po metru četvornom plaćat će i vlasnici jumbo i bilboard reklamnih površina. Naknada za putokazne reklamne panoe iznosit će 96 kuna mjesečno po panou, dok će reklamni natpisi i reklamne ploče vlasnike koštati 90 kuna mjesečno po metru četvornom reklame. Za reklamno vozilo dnevna naknada iznosi 240 kuna, a dnevna naknada, ali po metru četvornom, utvrđena je i za transparente i iznosi 30 kuna. Za osvjetljene staklene vitrine (city light) naknada je 90 kuna po metru četvornom tijekom mjeseca, a ista cijena je i za samostojeće reklame. Naknadu će, od 60 kuna mjesečno po metru četvornom, plaćati i vlasnici reklamnih poruka sa pročelja objekata ili zidovima.
Ove cijene odnose se na reklamne predmete na javnim površinama, dok će vlasnici reklama, postavljenih na zemljištima u vlasništvu privatnih ili pravnih osoba plaćati 20 posto od tih cijena.
Kako je kazala Pelivan, nakon tromjesečnog perioda prilagodbe, komunalne redare čekat će veliki posao, a za one koji se ogluše na odredbe Odluke određene su i kazne, koje iznose od 500 do 10.000 kuna.
Cijelu odluku možete pogledati na linku.