OŠ PRIMORSKI DOLAC U EUROPSKOM PROJEKTU „COMENIUS“
U posjeti OŠ Primorski Dolac od 13. do 20. travnja boravile su delegacije partnerskih ustanova iz Chelma u Poljskoj, Covilhe u Portugalu i Istanbula u Turskoj s kojima ova hrvatska škola surađuje u okviru europskog projekta „Comenius“. Projekt nosi naziv „Unique Europe with different cultures – The school as a promotor of culture and tradition“, a cilj mu je promicanje izgradnje zajedničkog europskog identiteta kroz kulturne razlike stavljajući naglasak na ulogu škole kao promicatelja kulture i tradicije.
Tijekom dvogodišnje suradnje predviđena je mobilnost učenika i nastavnika, pa su predstavnici OŠ Primorski Dolac, na čelu s voditeljem projekta u ovoj školi prof. Juricom Botićem, prije pola godine posjetili Istanbul, a očekuje ih još odlazak u Portugal i Poljsku. Projekt je u potpunosti financiran od sredstava Europske unije, pri čemu je kao završni rezultat predviđena izrada niza zajedničkih višejezičnih tiskanih i audiovizualnih materijala kojima će se predstaviti ostvarenja partnerskih orgnizacija na promociji vlastite kulture i tradicije.
Glavni voditelj i koordinator projekta, ravnatelj škole Escola Secundária Quinta das Palmeiras iz Covilhe, Porutagalac João Paulo Ramos Duarte Mineiro rekao nam je da je oduševljen svime u Hrvatskoj, a posebice gastronomijom. Zamjenik ravnatelja privatne škole Özel Sancaktepe Birikim İlköğretim Okulu iz Istanbula Ahmet Elmas kaže da je pronašao mnogo toga zajedničkog između Hrvata i Turaka, a to se prije svega odnosi na gostoljubivost i srdačnost. Ravnateljica poljske škole Zespół Szkół w Uhrze iz okolice Chelma Bogumiła Ryszkiewicz nije prvi put kod nas. Naime, budući da u njezinoj školi djeluje folklorna grupa, ova ravnateljica je već ranije posjetila Primorski Dolac i Kaštela nastupajući sa svojim folklornim timom na kaštelanskoj smotri foklora „Za ljubav tance igraše“ u organizaciji KUD-a Ante Zaninović iz Kaštel Kambelovca. Ravnatelj OŠ Primorski Dolac Slobodan Butir i voditelj projekta u ovoj školi prof. Jurica Botić izrazili su zadovoljstvo suradnjom s partnerima iz inozemstva naglasivši da iz ovakvih oblika suradnje koji doprinose promicanju suradnje i interkulturalnog dijaloga najveću korist izvlače učenici pripremajući se na taj način na suočavanje sa izazovima 21. stoljeća i života u multinacionalnoj Europskoj uniji.